29.08.2013

S poklesem se vyrovnáváme

Vápenka Vitošov loni vyhrála žebříček Štik českého byznysu v Olomouckém kraji. Propad stavebnictví se firmě podle ředitele Petra Hrbka daří ustát.

Jak byste popsal Vaši společnost Vápenky Vitošov?

Společnost VÁPENKA VITOŠOV je prosperující českou soukromou společností s účastí zahraničního kapitálu. Hlavním výrobním programem je těžba a zpracování vápenců na vápenné a vápencové výrobky, zejména pro hutnictví, chemii, stavebnictví a životní prostředí.

Jak se Vaše společnost vyrovnává s propadem stavební výroby?

Neboť v oblasti hutnictví a stavebnictví jsou naši hlavní zákazníci, klesají meziročně výkony naší společnosti úměrně poklesu ve stavebnictví. Zejména v produkci suchých maltových směsí je dosavadní meziroční pokles kolem 16%. Samozřejmě se snažíme tento výpadek prodeje nahradit u zákazníků v jiných oborech jak doma, tak v zahraničí.

Jak si myslíte, že se bude obor stavebnictví dále vyvíjet?

Já už si v současné době raději nemyslím vůbec nic. Sice můžeme čekat na kroky nové vlády, ale nemyslím si, že bude schopna zrovna v oblasti stavebnictví přichystat zásadní obrat z dosavadní mizérie. To je myslím otázka až po volbách a jestli si předpokládaná vítězná politická strana nenajde do té doby nového ambiciózního kandidáta na premiéra, než je dosavadní její předseda, bude to krok z bláta do louže.

Patříte mezi největší vápenky v České republice. Jak byste popsal konkurenci?

V našem oboru je pět výrobců vápna. Dva v Čechách a tři na Moravě. Všechny vápenky jsou, co se technologie týká, na vysoké úrovni, srovnatelné se světem. Všichni jsou schopni vyrábět velmi kvalitní výrobky, všichni mají zavedeny systémy DIN EN ISO jak právě na kontrolu kvality, tak i na kontrolu dodržování ekologických standardů nebo bezpečnosti práce. Přestože si na trhu tvrdě konkurujeme, myslím, že se navzájem k sobě chováme s potřebným respektem.

Co pro Vás znamená ocenění v žebříčku Štiky českého byznysu?

Ocenění v této soutěži bylo pro nás milým překvapením, užili jsme si naši krátkou chvíli slávy. Ve vztahu k našim obchodním partnerům toto ocenění ovšem zásadní význam nemá, tam jsou naše vzájemné obchodní vztahy založeny na jiných principech.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank