S poklesem se vyrovnáváme

Čtvrtek
29.08.2013
Vápenka Vitošov loni vyhrála žebříček Štik českého byznysu v Olomouckém kraji. Propad stavebnictví se firmě podle ředitele Petra Hrbka daří ustát.
 

Jak byste popsal Vaši společnost Vápenky Vitošov?

Společnost VÁPENKA VITOŠOV je prosperující českou soukromou společností s účastí zahraničního kapitálu. Hlavním výrobním programem je těžba a zpracování vápenců na vápenné a vápencové výrobky, zejména pro hutnictví, chemii, stavebnictví a životní prostředí.

Jak se Vaše společnost vyrovnává s propadem stavební výroby?

Neboť v oblasti hutnictví a stavebnictví jsou naši hlavní zákazníci, klesají meziročně výkony naší společnosti úměrně poklesu ve stavebnictví. Zejména v produkci suchých maltových směsí je dosavadní meziroční pokles kolem 16%. Samozřejmě se snažíme tento výpadek prodeje nahradit u zákazníků v jiných oborech jak doma, tak v zahraničí.

Jak si myslíte, že se bude obor stavebnictví dále vyvíjet?

Já už si v současné době raději nemyslím vůbec nic. Sice můžeme čekat na kroky nové vlády, ale nemyslím si, že bude schopna zrovna v oblasti stavebnictví přichystat zásadní obrat z dosavadní mizérie. To je myslím otázka až po volbách a jestli si předpokládaná vítězná politická strana nenajde do té doby nového ambiciózního kandidáta na premiéra, než je dosavadní její předseda, bude to krok z bláta do louže.

Patříte mezi největší vápenky v České republice. Jak byste popsal konkurenci?

V našem oboru je pět výrobců vápna. Dva v Čechách a tři na Moravě. Všechny vápenky jsou, co se technologie týká, na vysoké úrovni, srovnatelné se světem. Všichni jsou schopni vyrábět velmi kvalitní výrobky, všichni mají zavedeny systémy DIN EN ISO jak právě na kontrolu kvality, tak i na kontrolu dodržování ekologických standardů nebo bezpečnosti práce. Přestože si na trhu tvrdě konkurujeme, myslím, že se navzájem k sobě chováme s potřebným respektem.

Co pro Vás znamená ocenění v žebříčku Štiky českého byznysu?

Ocenění v této soutěži bylo pro nás milým překvapením, užili jsme si naši krátkou chvíli slávy. Ve vztahu k našim obchodním partnerům toto ocenění ovšem zásadní význam nemá, tam jsou naše vzájemné obchodní vztahy založeny na jiných principech.


Populární na fóru

Česko jako domov pro nové značky

Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/

1 komentář(e)
posledni 08.02.2023
Běžná výše poplatků

Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...

2 komentář(e)
posledni 28.02.2021
Běžná výše poplatků

Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...

2 komentář(e)
posledni 04.01.2021
Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017