S poklesem se vyrovnáváme

Čtvrtek
29.08.2013
Vápenka Vitošov loni vyhrála žebříček Štik českého byznysu v Olomouckém kraji. Propad stavebnictví se firmě podle ředitele Petra Hrbka daří ustát.
 

Jak byste popsal Vaši společnost Vápenky Vitošov?

Společnost VÁPENKA VITOŠOV je prosperující českou soukromou společností s účastí zahraničního kapitálu. Hlavním výrobním programem je těžba a zpracování vápenců na vápenné a vápencové výrobky, zejména pro hutnictví, chemii, stavebnictví a životní prostředí.

Jak se Vaše společnost vyrovnává s propadem stavební výroby?

Neboť v oblasti hutnictví a stavebnictví jsou naši hlavní zákazníci, klesají meziročně výkony naší společnosti úměrně poklesu ve stavebnictví. Zejména v produkci suchých maltových směsí je dosavadní meziroční pokles kolem 16%. Samozřejmě se snažíme tento výpadek prodeje nahradit u zákazníků v jiných oborech jak doma, tak v zahraničí.

Jak si myslíte, že se bude obor stavebnictví dále vyvíjet?

Já už si v současné době raději nemyslím vůbec nic. Sice můžeme čekat na kroky nové vlády, ale nemyslím si, že bude schopna zrovna v oblasti stavebnictví přichystat zásadní obrat z dosavadní mizérie. To je myslím otázka až po volbách a jestli si předpokládaná vítězná politická strana nenajde do té doby nového ambiciózního kandidáta na premiéra, než je dosavadní její předseda, bude to krok z bláta do louže.

Patříte mezi největší vápenky v České republice. Jak byste popsal konkurenci?

V našem oboru je pět výrobců vápna. Dva v Čechách a tři na Moravě. Všechny vápenky jsou, co se technologie týká, na vysoké úrovni, srovnatelné se světem. Všichni jsou schopni vyrábět velmi kvalitní výrobky, všichni mají zavedeny systémy DIN EN ISO jak právě na kontrolu kvality, tak i na kontrolu dodržování ekologických standardů nebo bezpečnosti práce. Přestože si na trhu tvrdě konkurujeme, myslím, že se navzájem k sobě chováme s potřebným respektem.

Co pro Vás znamená ocenění v žebříčku Štiky českého byznysu?

Ocenění v této soutěži bylo pro nás milým překvapením, užili jsme si naši krátkou chvíli slávy. Ve vztahu k našim obchodním partnerům toto ocenění ovšem zásadní význam nemá, tam jsou naše vzájemné obchodní vztahy založeny na jiných principech.


Populární na fóru

Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Učesaný byznys

Při zakládání mého kadeřnictví jsem investovala i do tvorby webových stránek, které mi moc pomohly k nalákání nových zákazníků a tedy zvýšení popularity...

1 komentář(e)
posledni 17.10.2017
Barva webu rozhoduje

Kombinace vhodných barev má určitě vliv na první dojem a je zajímavé, jak až moc. U prodejních webů je to ale i spousta dalších maličkostí - jako třeba barva a...

1 komentář(e)
posledni 24.08.2017
S riziky počítáme

Od ELKO EP prakticky denně odebíráme relé do rozvaděčů. Ale měl jsem za to, že jsou známí pouze na českém trhu. Teď jsem mile překvapen, že je i...

1 komentář(e)
posledni 13.06.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

https://www.facebook.com/Student-Agency-Bojkot-1812481502329777/?view_public_for=1812481502329777

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

Pan Jančura není žádný superhrdina ani Mirek Dušín, jediné co se mu podařilo je vyplnit mezeru na trhu a z toho profitovat. Osobní zkušenost mě přesvědčila, že...

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017