Náš zákazník, náš pán
Jak byste popsal obor činnosti Vaší společnosti Böhm Plast?
Hlavním oborem činnosti naší firmy Böhm Plast je nákup, prodej a zpracování plastového granulátu. Pro širokou veřejnost bude zřejmě známější název plast, který je na plastových výrobcích znám jako HDPE, LDPE a PP. Tohoto granulátu projde ročně přes naše sklady a laboratoře cca 24 000 tun.
Jak se letos daří Vaší společnosti v prostředí poklesu české ekonomiky?
Naše společnost Böhm Plast musela zajisté rovněž reagovat na ekonomickou a finanční krizi, která bohužel postihla značnou část firem. Hlavně složitá situace ve stavebnictví v celé naší republice a na Slovensku nás přiměla hledat nové možnosti na trhu především v zemích západním směrem, kde se ekonomická krize neprojevila v takovém rozsahu. Samozřejmě jsme se zaměřili rovněž na tuzemský trh a hledali nové kontakty i v našich krajích. Podařilo se nám touto cestou najít nové obchodní partnery a doufáme, že naše spolupráce bude i nadále více než dobrá.
Jak jste na pokles reagovali?
Firmy začaly redukovat skladové zásoby na minimálně nezbytné množství, na což jsme museli reagovat vybudováním větších skladovacích prostor, abychom mohli takřka okamžitě pokrýt potřeby našich zákazníků. Další důraz byl kladen na omezení počtu reklamací. Ještě více jsme se zaměřili na pečlivou kontrolu dodávaných granulátů, kdy až po důkladné kontrole v naší laboratoři zboží odjíždí k zákazníkovi. Tímto počinem se podařilo snížit počet reklamací o celých 7%.
Co plánujete stihnout do konce roku a jaké jsou Vaše další plány?
Dělat jakékoliv predikce je velice těžké. Problémy s nedostatkem zakázek přetrvávají a boj o každou z nich pokračuje i nadále. Dalším aspektem je pak také rychle se blížící zima, kdy stavebnictví pomalu ochabuje. Odpovědět tedy na tuto otázku je velice těžké. V každém případě se budeme snažit, abychom závěr roku 2013 zvládli a připravili se již i na rok nadcházející. Pevně však věříme, že se kolečka ekonomiky znovu roztočí.
Jak byste popsal konkurenci na trhu?
Konkurence na trh samozřejmě patří v každém případě a ani my ji nebereme na lehkou váhu. Důraz klademe hlavně na stálý kontakt se zákazníkem, abychom mohli co nejrychleji reagovat na vývoj v jejich výrobním procesu a byli tak jejich spolehlivým partnerem. Hledáme stále nové cestičky jak zákazníkům vyjít všemožně vstříc a ten tak měl pak důvod se k nám opakovaně vracet. I přes všechna úskalí dnešní doby musí stále platit úsloví „náš zákazník – náš pán“. Abychom mohli adekvátně čelit konkurenci, je také velmi důležité dbát na neustálé vzdělávání našich zaměstnanců.
Co pro Vás znamená ocenění Štiky českého byznysu?
Loni nás toto ocenění velice potěšilo, protože umístit se jako Böhm Plast na prvním místě celého karlovarského kraje je opravdu úspěch. Kromě zviditelnění firmy a ujištění se, že jdete tím správným směrem, je také velice příjemné se seznámit a získat nové zkušenosti od firem, které se umístili na předních místech v krajích z celé republiky. Dalším velkým „plus“ je i to, že se díky této soutěži mohou zviditelnit i malé a střední firmy. Samozřejmě je tato soutěž i obrovskou motivací pro zaměstnance, kteří na tomto ocenění mají nemalý podíl.
PŘEČTI ČLÁNKY
Jak se daří pobočkám nově otevřené Partners Banky a kde je šance pro nové franšízanty? Odpovídá Jan Brejl, obchodní ředitel finanční skupiny Partners.
Konopné potraviny, nápoje, CBD kapsle a kosmetika jsou stále žádanější. Za značku Cbweed nám příležitosti pro nové podnikatele přiblížil její franšízor Riccardo Ghibellini.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Chocafé je kavárna, kde proudí především belgická čokoláda. Co tento koncept nabízí franšízantům nám v rozhovoru přiblíží zakladatel značky Jan Novák.
„Počty franšíz s vaflemi, palačinkami a lívanci rostou. Nyní cílíme na všechna krajská města“, říkají franšízoři Elvis Osmanović a Dino Pekez.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
TAB Board propojuje majitele a manažery lokálních firem, kteří mezi sebou sdílí zkušenosti. Franšízant Tomáš Petrů pro setkání využívá i netradiční prostředí.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Franchisingová smlouva je základem, na kterém je postaven vztah mezi franchisorem a franchisantem.
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI