Chyby mě poháněly kupředu
Splněním snu by se dalo nazvat rozhodnutí Sylvie Balážové otevřít si jako franchisantka pobočku jazykové školy Orange Academy. Před tím pracovala dlouhý čas v oblasti základního školství a po nějaké době se cítila unavená a vyhořelá. „Měla jsem pocit, že mě tato práce nenaplňuje tak, jako dřív. Potřebovala jsem změnu a v hlavě se mi honila myšlenka o vlastní jazykové škole,“ popisuje svůj život před Sylvie Balážová. Franchisový koncept Orange Academy pro ni nebyl ničím novým, stála u jeho zrodu a během svého učitelského období s ním spolupracovala jako lektorka.
Když se jazyková škola Orange Academy rozhodla pro rozvoj pomocí franchisové licence, nabídla Sylvii Balážové, jestli by nechtěla vést svou vlastní pobočku jako franchisantka. Ta neváhala ani minutu, a tak její sen začal dostávat reálné obrysy. „Díky tomu, že jsem v Orange Academy pracovala jako lektorka, nebylo těžké se dozvědět, jaké změny se chystají. Mé rozhodnutí se angažovat v tomto procesu tak bylo velmi rychlé,“ říká Sylvie Balážová. V té době však netušila, kolik věcí se bude muset naučit, aby svá jazyková centra mohla dobře vést.
Na začátku bylo hodně chyb
První franchisová pobočka, kterou Sylvie Balážová otevřela, se nachází v Pohořelicích u Brna. Začátky pro ni byly skutečně těžké, ale franchisantka Orange Academy se nevzdávala. Sama se musela zorientovat v mnoha věcech, o kterých v té době věděla velmi málo. I přes počáteční chyby, kterých, jak sama říká, udělala spousty, šla dál. „Z chyb jsem se učila a dělala jsem to s nadšením, a to je ten nejlepší hnací motor k úspěchu,“ dodává Sylvie Balážová. S otevřením první pobočky nejvíce pomohl franchisor Orange Academy. Doporučil jí správný postup, ukázal na co si dát pozor a naučil jí věci důležité pro úspěšné vedení jazykové školy. Poté, co Sylvie Balážová ukázala, že už vše zvládá víceméně sama, franchisor ji nechal více pracovat samostatně.
Na nudu není čas
Aktuálně řídí franchisantka Sylvie Balážová 5 franchisových jazykových škol Orange Academy. První pobočky otevírala ještě za dob, kdy byla lektorkou a cíl byl pro obě strany daný, a to rozvinout její podnikání tak dobře, aby se jím mohla Sylvie Balážová živit na plný úvazek. Než se postupně otrkala a začala být schopná pracovat samostatně, trvalo to asi půl roku. „Tento půl rok byl pro mě velmi krušný, nejen že jsem musela zvládat obě práce paralelně, ale větším problémem se ukázal nedostatek zkušeností,“ popisuje začátky Sylvie Balážová s tím, že Orange Academy ji neustále vycházel ve všem vstříc. Postupem času si otevřela školy v Ivančicích u Brna, ve Znojmě, Rosicích a nedávno se otevřela pobočka ve Velké Bíteši. Jak se jí vůbec řídí 5 franchisových škol? „Určitě se nenudím, ale když je práce zábavou, je radost se jí věnovat. Každý úspěch člověka motivuje a posouvá dál. Přináší novou chuť do práce, která má smysl,“ zní nadšeně Sylvie Balážová.
Franchisant je partner
Sylvie Balážová si splnila svůj sen. A případným zájemcům o franchisové podnikání radí, aby zůstali vytrvalí a nevzdávali se při prvních neúspěších. „Je třeba mít víru v úspěch a nadšení, které vás pohání kupředu,“ dodává. Nejhorší vlastností v podnikání vidí v lenosti. Pokud člověk nebude pracovitý, úspěch se nikdy nedostaví, ať už jde o velkou a silnou značku. U Orange Academy si Sylvie Balážová cení toho, že jí v začátcích pomohl k osobnímu růstu. Teď i může sama ovlivňovat směr, kam se budou její pobočky ubírat. „Franchisant není osobou, která plní rozkazy, ale partner, který může sdělit svůj názor a uplatňovat své myšlenky,“ uzavírá Sylvie Balážová.
PŘEČTI ČLÁNKY
Marta Toulová je majitelkou jednoho z nejvíce rostoucích franšízových center Helen Doron English v Českých Budějovicích. Zeptali jsme se jí, jaký je její recept na úspěch.
Vzdělávací franšíza Logiscool chce proniknout dál do regionů. Může zde fungovat více jak 30 poboček.
Školy Maple Bear vznikají díky franšíze po celém světě a využívají dobré pověsti kanadského vzdělávacího modelu. V Česku míří do největších měst.
Williama, prince z Walesu, zaujal koncept Young Engineers. Líbí se mu jeho přístup, který v dětech vzbuzuje nadšení pro techniku. Zaujme i franšízanty v Česku?
„Vzdělávací workshopy jsou naším nejžádanějším produktem. Proto se na ně zaměřujeme v novém obchodním modelu pro franšízanty,“ říká Kamila Holody z Edukida.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Konopné potraviny, nápoje, CBD kapsle a kosmetika jsou stále žádanější. Za značku Cbweed nám příležitosti pro nové podnikatele přiblížil její franšízor Riccardo Ghibellini.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Populární na fóru
Angličtina hlasitě
Aby ne, dneska angličtinu potřebuje pomalu i prodavačka. Tak aby o ní nebyl zájem. Mě je 45 a taky jsem musel začít chodit na kurzy kvůli zaměstnání. Ale není to...
Matika snadno a rychle
Vidíte, Bedřichu, máte příležitost něco vytvořit :)
Matika snadno a rychle
Jo, není něco i pro dospělé? Někteří jedinci by lekce matiky potřebovali...
Matika snadno a rychle
Zajímavá franchisa. Je dobře, že se někdo konečně zajímá i o vzdělání matematické