20.11.2013

Správná karta

Americký fastfoodový řetězec Burger King převedl většinu restaurací na franchisy. Dobře udělal.

Společnost Burger King se rozhodla převést většinu svých restaurací na franchisové jednotky. A udělala dobře, franchisy firmě pomohly k vyššímu zisku. U nás však restaurace zůstávají v provozu stále ve formě joint-venture.

Burger King je třetím největším hamburgerovým výrobcem v USA. Na českém trhu působí od roku 2008 a provozuje zde 12 restaurací.

Zisk amerického výrobce rychlého občerstvení vzrostl ve třetím čtvrtletí více než o desetinásobek. Ve stejném období loňského roku činil čistý zisk 6,6 milionu dolarů, letos vyskočil na 68,2 milionu dolarů (1,37 miliard Kč). Tržby se však propadly o 40 % na 275 milionů dolarů. Řetězec Burger King vděčí za tyto výsledky právě převedením restaurací na franchisy, což provedla v loňském roce. Díky tomu výdaje klesly o 90 %.

Nejvíce se fastfoodové firmě dařilo v regionu Asie, kde její restaurace zaznamenaly růst tržeb o 3,7 %. V Evropě rostly o 2,4 %. V České republice se Burger King nerozvíjí jako franchisa, ale pomocí joint-venture partnera AmRest, který podobně rozvíjí i kavárny Starbucks či KFC. Aktuálně zde provozuje 12 restaurací, z toho drtivou většinu v Praze.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank