Franchisantka Petra Kilianová pracovala v Gepard Finance přes 3 roky. Pro franchisu se rozhodla z toho důvodu, jako zaměstnanec se nezvládla o všechny klienty postarat.
Neděle
01.09.2013
Franchisantka Petra Kilianová podniká pod licencí brokerské společnosti Gepard Finance. Pořídit si franchisu pro ni bylo nevyhnutelností.
 

Chtěla být svým klientům blíž, a proto se rozhodla pro franchisu. Tak by se dala popsat situace, proč si franchisantka Gepard Finance Petra Kilianová vybrala tento způsob podnikání. Nákup franchisy by se dal popsat jako nevyhnutelná záležitost. Než se stala franchisantkou, pracovala u Gepard Finance jako makléřka, ale její počet klientů stále rostl, i tím, že doporučovali své známé. „O všechny klienty jsem se nemohla postarat, měla jsem málo času. Rozhodla jsem se proto pro franchisu Gepard Finance. Jako tým dokážeme zvládnout rostoucí počet klientů a zároveň jim nabídnout maximální odbornost,“ říká Petra Kilianová.

Gepard Finance byla jasná volba

Petra Kilianová pracovala v Gepard Finance přes 3 roky, proto rozhodnutí jakou franchisu si vybrat bylo nasnadě. Právě i díky zázemí se rozhodla, že si pořídí právě franchisovou licenci této brokerské firmy. U franchisového podnikání oceňuje zejména samostatnost, kterou jí dává. „Můžu si sama řídit, co budu dělat, franchisor nastaví jen základní pravidla a metodiku, zbytek zůstává na mně,“ říká Petra Kilianová s tím, že z centrály cítí spíše podporu než příkazy. Opačně by to ani nezvládla, protože podle jejích slov nesnáší, když jí někdo říká, co má dělat. U Gepard Finance vidí výhodu především v metodice, informacích a marketingu.

Franchisa přináší výhody

Být součástí velké sítě přináší pro franchisantku lepší výhody, než kdyby podnikala na vlastní pěst. V případě Gepard Finance se Petra Kilianová dovídá například informace o výhodných akcích v bankách dřív, než je ony samy avizují veřejnosti. „Tím pádem si mohu u klienta nastavit úvěr tak, aby byl pro něj co nejvýhodnější. Podle akční nabídky proces zrychlím, nebo zpomalím,“ popisuje výhody. Sama přiznává, že banky společnost Gepard samy oslovují se zkouškou nového produktu, než jej spustí. A nejen to. Petra Kilianová se setkává i s tím, že franchisová společnost může ovlivňovat i celý trh. „Vyjednáváme si individuální slevy na úrokových sazbách s jednotlivými bankami, protože standardní úroková sazba už nestačí. Je pro mě hodně důležité, že si dokážu s jednotlivými bankami nastavit naprosto individuální podmínky, takže jakákoliv konkurence je potom bezpředmětná,“ komentuje situaci Petra Kilianová. Podotýká, že podobné ovlivňování bankovního trhu ji těší.

Co si Petra Kilianová opravdu pochvaluje, je systém školení, který Gepard vyvinul pro své makléře, aby práci vykonávali skuteční odborníci. Školení probíhá minimálně jednou měsíčně a je hodně typů, ať už se makléři zlepšují v oblasti hypotečních úvěrů či stavebních spořitelen. „Když jsem začínala já, systém školení neexistoval, teď je rozvinutý do podoby seminářů a když nějaký kurz navštívím, vždy si něco odnesu. Ráda se učím novým věcem,“ dodává Petra Kilianová a na druhou stranu dodává, že existují i starší makléři, u kterých je těžké navést je na jiné postupy. Školení tak využijí především nováčci.

Neakčnost není vítána

Člověk nesmí usínat na vavřínech, a platí to u každého podnikání. I Petra Kilianová se neustále připravuje a učí novým věcem, aby byla schopná svým klientům poskytnout jen ty nejlepší hypotéky. Podle ní trvá zhruba rok, než se člověk naučí s hypotékami pracovat. „Zhruba rok teoreticky vůbec nevíte, o čem to je. Člověk mluví a neví o čem, protože to nemá zažité,“ říká Petra Kilianová s tím, že každá hypotéka je jako diamant, jedinečná věc. Sama říká, že neexistují stejné hypotéky, jak je rozdílný každý člověk, pak ke každému patří jedinečná hypotéka. Proto se Petra Kilianová učí každým úvěrem a co se dozví, použije v dalších zakázkách, které přijdou.

Pro byznys je důležitá především aktivita makléře, na ní vše stojí a padá. Najít však aktivního makléře v dnešní době není vůbec jednoduché. Makléř si musí uvědomit, že když se nestará o žádného klienta, nesmí složit ruce do klína a čekat, až ho klient sám vyhledá. Musí kontaktovat nové realitní kanceláře a byznys rozvíjet. „Musí pracovat samostatně, snažit se přemýšlet nad vším, co by se dalo vylepšit, co dalšího udělat,“ dodává Petra Kilianová s tím, že makléř musí mít jednoduše a prostě drive.