23.12.2013

Něco za něco

Společnost LQZ Czechia pomáhá firmám nalézt vhodné barterové partnery. Hodlá mít zastoupení v každém kraji.

Barter se jako obchodní model využíval především v prvobytně pospolné společnosti, dokud se nevyvinuly peníze. I dnes se však firmy vracejí k tomuto způsobu vyrovnání a na trhu se objevují i společnosti, které jim pomáhají služby či produkty mezi sebou „vybarterovat“. Jednou z nich je LQZ Czechia, která pro svůj rozvoj využívá i franchisingu.

člověk ukazuje výstupy svým kolegům Foto Imagio

Společnost LQZ Czechia se soustředí na vyhledávání klientů firmám, které následně své služby ocení pomocí barteru.

Hlavní činností firmy LQZ Czechia je vyhledávání zakázek pro firmy, ke kterým by se normálně nedostaly. „Snažíme se neustále rozšiřovat naši klientelu v každém kraji či městě tak, aby si zákazníci mohli koupit vše od základních potravin po stavbu rodinného domu,“ říká jednatelka firmy Hana Bendová s tím, že franchising je způsob, jak počet rozšířit. Zatím pod franchisovou licenci LQZ Czechia uvítala jednoho franchisového partnera, ale ráda by našla franchisanty pro každý kraj ČR. Společnost se netají i ambicemi rozšířit koncept za hranice.

Aby člověk mohl podnikat pod franchisovou značkou LQZ Czechia, musí si připravit vstupní poplatek, který se pohybuje v závislosti kraje od 200 do 300 tisíc. Franchisant následně odvádí 5 % z ročního obratu. „Návratnost investice v rámci vstupního poplatku předpokládáme maximálně do 6 měsíců,“ dodává Hana Bendová. U krátkého času návratnosti hraje i role unikátnost projektu, protože firma nezaznamenává na trhu velkou konkurenci.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank