Něco za něco
Barter se jako obchodní model využíval především v prvobytně pospolné společnosti, dokud se nevyvinuly peníze. I dnes se však firmy vracejí k tomuto způsobu vyrovnání a na trhu se objevují i společnosti, které jim pomáhají služby či produkty mezi sebou „vybarterovat“. Jednou z nich je LQZ Czechia, která pro svůj rozvoj využívá i franchisingu.
Hlavní činností firmy LQZ Czechia je vyhledávání zakázek pro firmy, ke kterým by se normálně nedostaly. „Snažíme se neustále rozšiřovat naši klientelu v každém kraji či městě tak, aby si zákazníci mohli koupit vše od základních potravin po stavbu rodinného domu,“ říká jednatelka firmy Hana Bendová s tím, že franchising je způsob, jak počet rozšířit. Zatím pod franchisovou licenci LQZ Czechia uvítala jednoho franchisového partnera, ale ráda by našla franchisanty pro každý kraj ČR. Společnost se netají i ambicemi rozšířit koncept za hranice.
Aby člověk mohl podnikat pod franchisovou značkou LQZ Czechia, musí si připravit vstupní poplatek, který se pohybuje v závislosti kraje od 200 do 300 tisíc. Franchisant následně odvádí 5 % z ročního obratu. „Návratnost investice v rámci vstupního poplatku předpokládáme maximálně do 6 měsíců,“ dodává Hana Bendová. U krátkého času návratnosti hraje i role unikátnost projektu, protože firma nezaznamenává na trhu velkou konkurenci.
PŘEČTI ČLÁNKY
Celosvětová franšíza The Alternative Board poskytuje manažerské a konzultační poradenství přes 30 let. V Česku poptávka po jejich službách roste, a proto hledají nové franšízanty.
Mail Boxes Etc. je franšíza pro ty, kteří hledají podnikání s mezinárodním úspěchem. To je případ i Saši Cvetojeviče, master-franšízanta pro jadranský region. Co zájemcům radí?
Finanční skupina Partners splnila podmínky ČNB a získala bankovní licenci. Svou činnost by měla zahájit v prvním čtvrtletí 2024. Jak to ovlivní franšízanty Partners Market?
„Každý rok se nám daří rozšiřovat působení o jeden až dva regiony,“ prozrazuje Jana Škabradová, Operation Manager franšízové sítě TAB Board CZ.
Franšízový projekt OK POINT zvítězil v soutěži Franchisa roku 2022. Své prvenství získal za vysokou kvalitu poskytovaných služeb, ekonomické výsledky a podporu franšízantům.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Konopné potraviny, nápoje, CBD kapsle a kosmetika jsou stále žádanější. Za značku Cbweed nám příležitosti pro nové podnikatele přiblížil její franšízor Riccardo Ghibellini.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.