06.01.2014

Vliv na Moravě

Franchisová síť Hruška odkoupí od Tesca jeho obchody na moravském území. Bude se jednat o dvě desítky poboček.

Maloobchodní řetězec Hruška patří podle Franchising Reportu 2012, který zpracovává poradenská společnost PROFIT system, mezi největší franchisové sítě v Česku. Na konci loňského roku se firma Hruška dohodla na odkupu prodejen na Moravě od svého konkurenta Tesco Stores. Transakci začal posuzovat Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Ten by měl své rozhodnutí uvést v průběhu ledna.

hruška a interiér obchodu Foto Hruška

Síť prodejen Hruška čítá přes 250 obchodů, především na území Moravy a východních Čech.

„Se společností Hruška jsme se dohodli na prodeji 22 malých obchodů na Severní Moravě. Prodejny zahrnuté do této transakce jsme převzali v rámci akvizice společnosti Žabka v roce 2011. Záležitost je v tuto chvíli posuzována antimonopolním úřadem, proto nemůžeme komentovat žádné podrobnosti,“ řekl mluvčí Tesco Stores Jiří Mareček. Prodejny se nacházejí v okresech Karviná, Frýdek-Místek, Zlín, Nový Jičín, Opava a Kroměříž.

Síť převážně franchisových prodejen Hruška se nachází především na jižní a severní Moravě a ve východních Čechách. Počet poboček převyšuje 250. Za rok 2012 společnost dosáhla konsolidovaných tržeb téměř 7 miliard korun a čistý zisk dosáhl 189,3 milionu korun. Přebírání menších řetězců se neděje poprvé. Například při krachu podniku Julius Meinl převzala firma Hruška část jeho obchodů.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank