Prodeje na rohu
Trend výstavby velkých supermarketů v Česku ustupuje. Lidé se začínají vracet k menším obchodům tzv. na rohu, což jsou prodejny umístěné v ulicích měst. Mnoho z maloobchodníků, kteří vsadili na malé obchody, se rozvíjí i pomocí franchisingu. Ten jim pomáhá rozšiřovat jejich síť a získávat další zákazníky.
„Velké hypermarkety jsou pohodlné a poskytují prostor pro velké a občasné nákupy. Zákazníci ale zjistili, že to nejsou místa pro denní nákupy, neboť musíte věnovat nákupům hodně času a mnohdy jsou dostupné jen s pomocí aut, což zvyšuje i náklady na dopravu,“ říká generální ředitel prodejen COOP Zdeněk Juračka a dodává, že družstvo se stará o to, aby v obchodech lidé nalezli i služby s přidanou hodnotou jako poštu, prodej elektřiny či mobilní služby.
Nejen ulice ale je místo pro obchod, to ví společnost JPServis, která se rozhodla své markety Pont rozvíjet i v nemocničních zařízeních. Markety Pont jsou provozovány už ve 3 nemocnicích a ohlas je velmi pozitivní. Obchod Pont si může otevřít i podnikatel na základě franchisové licence. Ředitel JP Servis Marek Cagášek vysvětluje, jak franchisový model funguje: „Nejdříve zavedeme vlastní prodejnu, kterou následně převedeme na franchisanta.“
Franchising boduje
Obliba malých obchodů vede i ke zvýšené konkurenci. První z velkých řetězců, který si všiml potenciálu malých prodejen, se stala firma Tesco, která nejen rozvíjí prodejny Tesco Express, ale také franchisové obchůdky Žabka. Těch provozuje téměř 140, nejvíce v Praze a Středočeském kraji. Na Moravě ovládá trh další franchisová síť Hruška, která je známá především na severní a jižní Moravě a východních Čechách. Nedávno se Hruška rozhodla na tomto území převzít 22 obchodů Tesco.
Otevřít si vlastní obchod pod zavedenou franchisovou značkou získává v současné době větší oblibu. A důvodem jsou především úspěšné franchisové sítě jako Pont, Hruška či Žabka. Skupina COOP, která provozuje přes 3 tisíce obchodů, zatím provozuje asi 20 prodejen na zkoušku jako franchisy, ale vidí v tomto způsobu podnikání budoucnost.
PŘEČTI ČLÁNKY
Rok 2023 byl pro některé franšízové značky ve znamení změn, a to nejen co se rozšiřování sítě týká.
Poslední dva roky nebyly pro franšízu PONT to go procházkou růžovým sadem. Na co se aktuálně soustředí a jaké jsou plány do roku 2023?
„Aktuálně má síť prodejen PONT to go jednoho franšízanta, to se může postupně měnit. Důležitá je pro nás kvalita," říká Marek Cagášek, ředitel společnosti JPServis.
Když Petře Vichtové přišla nabídka stát se vedoucí prodejny PONT to go, chvíli váhala než ji přijala. Pod hlavičkou této značky dnes podniká už víc jak 10 let.
Rozvoj sítě obchodů franšízy PONT to go se nezastavuje. Podle jejího vedení se současná doba tou vhodnou pro otevírání dalších poboček.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Konopné potraviny, nápoje, CBD kapsle a kosmetika jsou stále žádanější. Za značku Cbweed nám příležitosti pro nové podnikatele přiblížil její franšízor Riccardo Ghibellini.
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Populární na fóru
Fornetti se mění v Minit
Zdravím,no někde je asi problém.Co myslíte?Petr
Pont zamířil na Florenc
0:38, pondělí, obchod PONT na Florenci: Přijel jsem z cesty, mám chuť na jedno plzeňské pivo. Pivo se zde prodává pouze po čtyřech půllitrech. První kopanec....
Fornetti se mění v Minit
Dokud se nezmění i ceny tak se nic moc neděje. Fornetti obchod jsem otevřel v Ostravě a držel jsem bez to bez zisku 3 měsíce. Krásně jsem jim naletěl na jejich...
Fornetti se mění v Minit
Zajímavé, docela ráda bych se dověděla více. Bude nějaký rozhovor?
Tesco na odchodu?
Co myslíte, je odchod Tesca z ČR reálný?
Má šanci na úspěch?
Do České republiky míří rakouský koncept Tiroler provozující obchůdky s alpskými delikatesami. Jeho zakladatel Wolfgang Obermüller prozradil jeho plány. Co...
Výhodou je důraz na kvalitu
Ani bych nečekal, že české čaje takto uspějí ve světě. Výborně!
Konkurenční boj začíná
Já bych je hnal, dyť jim to ukradli!