Ověřeným konceptům se daří
Jaký byl rok 2013 pro Českou asociaci franchisingu?
Uplynulý rok byl pro asociaci úspěšný. Stanovila si cíle, které postupně naplňovala. V dubnu zrealizovala novinku, tzv. den otevřených dveří u našich členů. Tato akce byla mediálně podpořena vydáním příloh věnovaných franchisingu v E15 a Lidových novinách. Dále se zaměřila na spolupráci s médii, která přinesla větší zviditelnění asociace nejen v tištěných periodikách. Pravidelně publikuje v magazínu, který se věnuje zajímavostem z podnikání, Vlastní firma FRANCHISING. Zorganizovala dvě tiskové konference a v říjnu 11. ročník mezinárodní konference FRANCHISING FORUM 2013, které se zúčastnilo téměř 100 osob, které se zajímali o franchising, nebo chtějí začít podnikat či podnikají pod zavedenou značkou. V neposlední řadě se věnovala i vzdělávacím aktivitám, jako byla účast na třech veletrzích věnovaných franchisingu, kdy jeden z nich se konal ve spolupráci s naší partnerskou asociací v Bratislavě. ČAF aktivně spolupracuje s organizátory školení v oblasti franchisingu, kde vzdělává odbornou a laickou veřejnost. Do ČAF vstoupilo několik nových členů, zejména přidružených. Jmenujme například Smart software, dodavatele pokladních systémů do franchisových řetězců, nebo českou svíčkárnu Rodas, která se rozhodla expandovat pomocí franchisingu.
Jaké akce chystá ČAF na letošní rok?
Plénum ČAF na své členské schůzi, která se bude konat počátkem dubna, odsouhlasí plán činnosti asociace pro rok 2014. Také nás čekají nové volby do správní a dozorčí rady pro další tříleté období. Již nyní mohu prozradit, že i nadále budeme organizovat několik pracovních snídaní, seminářů, ale také budeme partnery zajímavých akcí. V neposlední řadě se bude na podzim opět konat konference FRANCHISING FORUM. Také letos po více jak 5ti letech chystáme vydání publikace věnované franchisingu. Aktuální aktivity asociace jsou vždy včas zveřejněny na webových stránkách asociace.
Připravujete pro své členy nějaké novinky či změny?
Novinky určitě ano. Vloni jsme úspěšně zahájili organizaci pravidelných setkání našich členů. Letos bychom s organizací tzv. BEST FRANCHISE NETWORKING chtěli pokračovat a především do nich zapojit i naše nečleny, zástupce franchisových konceptů nebo dodavatele do franchisových řetězců. Rádi bychom dále rozvíjeli partnerský program ve spolupráci s našimi členy a za cíl si dáváme i zvýšit prezentaci asociace na sociálních sítích.
Jak byste popsala trend vývoje franchisingu v dalších letech?
Situace na trhu v oblasti franchisingu je již několik let stabilní. Na trh vstupují nové značky a jiné z nich mizí. Neseriózní franchisové koncepty rychle skončí, tak rychle jak začaly. Franchising je o dlouhodobé aktivní spolupráci franchisora s franchisanty. Daří se ověřeným konceptům, které dodržují Etický kodex franchisingu, stejně tak i nově vznikajícím konceptům podnikajícím na bázi čistého franchisingu. V současné době zažívají boom koncepty z oblasti zdravé výživy, fitness a krásy, ale stále je zde prostor i pro nové koncepty např. v oblasti péče o seniory, nebo vzdělávání dětí i dospělých.
PŘEČTI ČLÁNKY
Konopné potraviny, nápoje, CBD kapsle a kosmetika jsou stále žádanější. Za značku Cbweed nám příležitosti pro nové podnikatele přiblížil její franšízor Riccardo Ghibellini.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Chocafé je kavárna, kde proudí především belgická čokoláda. Co tento koncept nabízí franšízantům nám v rozhovoru přiblíží zakladatel značky Jan Novák.
„Počty franšíz s vaflemi, palačinkami a lívanci rostou. Nyní cílíme na všechna krajská města“, říkají franšízoři Elvis Osmanović a Dino Pekez.
„Jsme velmi rádi, že i přes nepříznivou ekonomickou situaci v maloobchodě se všem prodejnám podařilo růst,“ říká franšízor Tomáš Voženílek.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
Nejsilnější značky v oblasti franšízingu pro rok 2017 jsou KFC, Dunkin’ Donuts a McDonald’s.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI