Franchisanti jsou kvalitnější

Franchisový koncept CrossCafe pochází z Plzně a jeho kavárny se mimo Plzně nachází ještě v Praze a Hradci Králové. Aktuálně provozuje 17 franchisových poboček.
pondělí
10.02.2014
Kavárenský franchisový řetězec CrossCafe bude nadále více posilovat v Praze. Majitel CrossCafe Jan Janák prozradil, že společnost vyjednává o expanzi do dalších 3 měst.
 

Loni se Vám podařilo po Praze a Plzni prorazit také v Hradci Králové. Jaké další plány máte pro letošní rok?

Naše plány jsou stále stejné. Postupně se nějak logicky rozšiřovat do dalších měst s tím, že Prahu je potřeba stále posilovat. Do poloviny roku otevřeme dvě nové kavárny právě v Praze, již třetí v Hradci Králové a o dalších třech v jiných městech intenzivně jednáme.

Nově otevřené kavárny jste otevřeli poblíž univerzit. Byl to záměr?

I tak by se to dalo říct, ale neznamená to, že nyní se budeme soustředit pouze na studenty. Vedle toho musím přiznat, že úspěch CrossCafe v kampusu Západočeské univerzity nás velmi pozitivně překvapil.

Každá kavárna je nějakým způsobem výjimečná. Jak dlouho trvá interiér kavárny vymyslet a následně vybudovat? Kde berete nápady?

Interiér kavárny se stále vyvíjí. Před nějakým časem jsme vytvořili základní tvar našeho interiéru a od té doby pozoruji, jak se s každou další kavárnou ten základní koncept postupně a určitě zcela přirozeně, mění. Myslím, že tento proces je nekonečný. Ostatně stejně jako realita kolem nás.

Jaký je o Vaši franchisu zájem? S jakými problémy se zájemci o franchisu nejčastěji potýkají?

Zájem o franchisu je veliký. Dá se říct, že zájemce máme každý den. Ovšem zájem je jedna věc a dotáhnout něco do konce, je věc úplně jiná. Nejčastější potíž, se kterou se potýkáme, jsou finance. Vnímáme celou řadu kvalitních zájemců, kterým chybí "akorát" ty peníze. Musím však zdůraznit, že kvalita zájemců se neustále zvyšuje, těch opravdu naivních silně ubylo. Patrně to jde ruku v ruce se zvyšováním povědomí o franchisingu.

Jak byste popsal kavárenský trh v ČR? Myslíte si, že je zde ještě místo pro další koncepty?

Z vlastního zájmu bych měl odpovědět, že ne, že už tady žádné místo není. Ale jak už to bývá, pro toho lepšího je místo všude a vždycky. Pokud tedy přijde koncept, který bude lepší než ty současné, není důvod, proč by se neměl prosadit. Ale lepší musí být ve všech směrech! Nestačí být jen větší a bohatší. To obvykle končí po otevření několika kaváren jen pouze větším a dražším prodělkem. I takové případy již na českém trhu byly.


Populární na fóru

Dotazník regionální produkty a gastroturismus

Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...

1 komentář(e)
posledni 07.01.2022
Taco Bell na cestě k vrcholu

Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.

1 komentář(e)
posledni 05.08.2021
Úspěšný rok pro Subway

Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...

1 komentář(e)
posledni 13.02.2020
Subway vidí potenciál na benzinkách

Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....

2 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Subway vidí potenciál na benzinkách

a

2 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015