Franchisový koncept Contours pochází z USA a v Česku obsadil už skoro veškerá města nad 30 tisíc obyvatel. Začíná už vstupovat do menších měst.
Středa
19.02.2014
Fitness centra patří k nejoblíbenější v oblasti franchisingu. Systémy, které se tak rozvíjí, prožívají velký boom.
 

Pohyb je jedním ze základních předpokladů zdravého životního stylu. Není tedy divu, že se ze cvičení stal velmi výdělečný byznys. A zejména fitness centra se stala oblíbenou oblastí, v které se rychle začal rozvíjet franchising. Dokazuje to i Franchising Report, který zpracovává firma PROFIT system, podle kterého působilo na českém trhu v předloňském roce 19 systémů v oboru Krása a fitness a v roce 2013 se očekává další růst.

Na českém trhu se rozvíjejí pomocí franchisové licence především specializované koncepty. Velkou oblibu získaly především ty, co se soustředí pouze na ženy. Jedním z nich je franchisový koncept Contours, jehož základem je 30 minutové cvičení kombinující posilování s aerobním cvičením. „Loni na podzim jsme otevřeli 3 centra v městech nad 30 tisíc obyvatel a zbývá nám obsadit poslední 4 města. Následně se zaměříme na menší,“ říká Ondřej Velc, jednatel firmy Alfréd, která systém Contours zastupuje. Dalším systémem, co se rozvíjí na základě franchisy a poskytuje cvičení pro ženy, je firma Expreska.

Originalita vyhrává

Mimo fitness si mohou lidé vybrat mezi systémy, které nabízejí cvičení na různých pomůckách. Ty za poslední roky získávají na oblibě. Po celém světě sklízí úspěch ryze český franchisový koncept Jumping, který jen u nás nabízí na více než 250 pobočkách cvičební programy na trampolínách. Cviky na speciálních vibračních plošinách si zase mohou klienti vybrat u společnosti Vibrostation. „Daří se nám uzavírat další partnerství v rámci franchisingu a klienti nás mohou nalézt nejen v moravských, ale i českých městech,“ pochvaluje si rozvoj jednatelka firmy Irena Jelínková.

Sportovní činnosti jsou nejčastější aktivitou, jak Češi tráví svůj volný čas. Trh fitness tak neustále roste a trend bude pokračovat i nadále, a to i v oblasti franchisingu. Podle České komory fitness působí v Česku zhruba 500 fitness center. A to sem nepatří koncepty nabízející jen trénink nebo cvičení, které se do této kolonky neřadí. Konkurence tak v této oblasti rozhodně určuje, kdo vydrží a kdo ne. Uspět mohou především takové společnosti, které přinesou originální nápad. Jako všude jinde.