Podpora obchodního ducha
Společnost Makro se rozhodla pro razantní změnu svého působení na trhu. Zásadní proměnou je odstoupení od tradičního byznys modelu cash & carry směrem k novým formám distribuce. Zaměřit se chce především na individuální přístup k podnikatelům z řad malých a středních firem. S novou strategií souvisí i cíl zdvojnásobit počet maloobchodních prodejen Můj obchod fungujících na bázi franchisy.
V současné chvíli na trhu působí 213 poboček Můj obchod, které fungují na základě partnerské aliance podnikatelů a společnosti Makro. Ty chce firma nadále rozvíjet a do konce roku jich hodlá otevřít až 420. „Ročně zanikne 280 až 300 obchodů s potravinami, protože nemají ucelený systém, jak by měly fungovat. My se tímto partnerským konceptem snažíme podpořit obchodníky, aby uspěli na velmi konkurenčním trhu,“ říká generální ředitel Makro ČR & SR Axel Hluchy. Potenciál na českém trhu vidí až ve 2 tisících obchodech Můj obchod.
V hlavní roli podnikatel
Velkoobchodní řetězec v závislosti na nové strategii mění i svůj název na Vy & Makro. „Už nechceme být jen obchod, kde podnikatelé nakoupí, zaplatí a odjedou. Museli jsme reagovat na změnu trhu, a tak jsme rozjeli nové prodejní kanály. Víme, že segment drobného podnikání, na který se především orientujeme, potřebuje v Česku silnou podporu,“ doplňuje Axel Hluchy.
Makro působí na tuzemském trhu od roku 1998. Za tu dobu se mu podařilo získat přes 900 tisíc registrovaných podnikatelů a zákazníků. Třemi klíčovými zákazníky jsou podnikatelé z řad gastronomie a ubytování, tradičního maloobchodu a firem nabízející služby. Poslední jmenovaní tvoří u Makra 755 tisíc zákazníků s podílem na obratu 30 %.
PŘEČTI ČLÁNKY
Prodejna novin a tabáku Relay je možností, jak podnikat pod známou značkou s minimálními nároky na počáteční investice. Jak se jim u nás daří a čím mohou oslovit zájemce?
Franšízový prodejce sypaného čaje a výběrové kávy letos získal podíl na čajové továrně přímo v Indii. Nové obchodní cíle nyní zaměřují především na zahraničí
„Celý náš byznys je postavený na lidech, jsou to nejcennější, co máme," říká Petr Adámek, franšízový specialista značky Náš chléb Vaše pekárna.
„Naším strategickým cílem je udržet trend v expanzi nových prodejen a zajistit rozvoj náš i obchodních partnerů," říká Jaroslav Smrčka, manažer sítě Traficon.
Poslední dva roky nebyly pro franšízu PONT to go procházkou růžovým sadem. Na co se aktuálně soustředí a jaké jsou plány do roku 2023?
Nejčtenější
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
U solné terapie toto známé rčení skutečně platí. Franšízové Centrum Solné terapie CST ze Slovinska na tom staví úspěšný byznys. Nyní míří i na český trh.
Jak se daří pobočkám nově otevřené Partners Banky a kde je šance pro nové franšízanty? Odpovídá Jan Brejl, obchodní ředitel finanční skupiny Partners.
Populární na fóru
Fornetti se mění v Minit
Zdravím,no někde je asi problém.Co myslíte?Petr
Pont zamířil na Florenc
0:38, pondělí, obchod PONT na Florenci: Přijel jsem z cesty, mám chuť na jedno plzeňské pivo. Pivo se zde prodává pouze po čtyřech půllitrech. První kopanec....
Fornetti se mění v Minit
Dokud se nezmění i ceny tak se nic moc neděje. Fornetti obchod jsem otevřel v Ostravě a držel jsem bez to bez zisku 3 měsíce. Krásně jsem jim naletěl na jejich...
Fornetti se mění v Minit
Zajímavé, docela ráda bych se dověděla více. Bude nějaký rozhovor?
Tesco na odchodu?
Co myslíte, je odchod Tesca z ČR reálný?
Má šanci na úspěch?
Do České republiky míří rakouský koncept Tiroler provozující obchůdky s alpskými delikatesami. Jeho zakladatel Wolfgang Obermüller prozradil jeho plány. Co...
Výhodou je důraz na kvalitu
Ani bych nečekal, že české čaje takto uspějí ve světě. Výborně!
Konkurenční boj začíná
Já bych je hnal, dyť jim to ukradli!