Společnost Makro provozuje 13 velkoobchodních míst. V maloobchodní síti se nachází 213 prodejen Můj obchod fungujících podobně jako franchisy.
Pátek
28.02.2014
Poboček Můj obchod, které provozuje na bázi franchisy Makro, by mělo letos opět přibýt. Počítá s tím nová image Makra.
 

Společnost Makro se rozhodla pro razantní změnu svého působení na trhu. Zásadní proměnou je odstoupení od tradičního byznys modelu cash & carry směrem k novým formám distribuce. Zaměřit se chce především na individuální přístup k podnikatelům z řad malých a středních firem. S novou strategií souvisí i cíl zdvojnásobit počet maloobchodních prodejen Můj obchod fungujících na bázi franchisy.

V současné chvíli na trhu působí 213 poboček Můj obchod, které fungují na základě partnerské aliance podnikatelů a společnosti Makro. Ty chce firma nadále rozvíjet a do konce roku jich hodlá otevřít až 420. „Ročně zanikne 280 až 300 obchodů s potravinami, protože nemají ucelený systém, jak by měly fungovat. My se tímto partnerským konceptem snažíme podpořit obchodníky, aby uspěli na velmi konkurenčním trhu,“ říká generální ředitel Makro ČR & SR Axel Hluchy. Potenciál na českém trhu vidí až ve 2 tisících obchodech Můj obchod.

V hlavní roli podnikatel

Velkoobchodní řetězec v závislosti na nové strategii mění i svůj název na Vy & Makro. „Už nechceme být jen obchod, kde podnikatelé nakoupí, zaplatí a odjedou. Museli jsme reagovat na změnu trhu, a tak jsme rozjeli nové prodejní kanály. Víme, že segment drobného podnikání, na který se především orientujeme, potřebuje v Česku silnou podporu,“ doplňuje Axel Hluchy.

Makro působí na tuzemském trhu od roku 1998. Za tu dobu se mu podařilo získat přes 900 tisíc registrovaných podnikatelů a zákazníků. Třemi klíčovými zákazníky jsou podnikatelé z řad gastronomie a ubytování, tradičního maloobchodu a firem nabízející služby. Poslední jmenovaní tvoří u Makra 755 tisíc zákazníků s podílem na obratu 30 %.