Byznys z veřejné správy

Česká pošta měla v únoru ve své síti 3178 vlastních poboček a 121 franchisových. Za loňský rok se zvýšil počet franchisových míst o 31.
Pátek
07.03.2014
Česká pošta převádí další pobočky na franchisy. Česko však stále patří k těm státům, které mají nejméně franchisových pošt.
 

Česká republika se může pochlubit nejhustší sítí poštovních poboček v celé Evropě. K rozvoji využívá i franchisové spolupráce, zde však už důvod k chlubení není. Česko patří ke státům s nejnižší mírou franchisových poboček v poštovní síti. Situace se však mění, loni bylo na franchisu převedeno 31 pošt. Aktuálně jich je na této bázi provozováno 121. Ve vlastní režii jich je mnohonásobně více, konkrétně přes 3100.

Česká pošta provozuje 2 typy franchisových poboček. „První jsou Výdejní místa, která slouží buď jen k vyzvednutí zásilek, nebo navíc poskytují základní služby podání. Pobočky Partner se svými službami přibližují ke klasickým poštám,“ doplňuje Marta Selicharová, mluvčí České pošty. Klasické pošty však poskytují ještě například Czech Point či služby aliančních partnerů. Česká pošta i přesto chce nadále pokračovat ve zvyšování poštu franchisových míst. Počet Výdejních míst se v únoru ustálil na 81, Partnerů je 40.

Úspora provozních nákladů. To je hlavním důvodem proč se Česká pošta rozhodla k franchisingu přistoupit. „Franchisové pobočky se snažíme zavádět v takových lokalitách, kde náklady na pobočku převyšují její výnosy. Zavedení franchisy nám umožňuje snížit náklady na únosnou mez,“ dodává Marta Selicharová. Další výhodou, zejména pro klienty, je fakt, že taková pošta se více přizpůsobí lidem například otevírací dobou.


Populární na fóru

Česká značka, skvělá značka

Úvěru zpracováváme zcela zdarma. Všechny podmínky uvedeme jasně a jasně. Platíme za váš účet do 24 hodin. Aplikace telefonicky nebo e-mailem není povinná....

1 komentář(e)
posledni 27.04.2018
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Učesaný byznys

Při zakládání mého kadeřnictví jsem investovala i do tvorby webových stránek, které mi moc pomohly k nalákání nových zákazníků a tedy zvýšení popularity...

1 komentář(e)
posledni 17.10.2017
Barva webu rozhoduje

Kombinace vhodných barev má určitě vliv na první dojem a je zajímavé, jak až moc. U prodejních webů je to ale i spousta dalších maličkostí - jako třeba barva a...

1 komentář(e)
posledni 24.08.2017
S riziky počítáme

Od ELKO EP prakticky denně odebíráme relé do rozvaděčů. Ale měl jsem za to, že jsou známí pouze na českém trhu. Teď jsem mile překvapen, že je i...

1 komentář(e)
posledni 13.06.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

https://www.facebook.com/Student-Agency-Bojkot-1812481502329777/?view_public_for=1812481502329777

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017