pondělí
14.04.2014
Franchisový koncept Svět zdraví pomáhá lidem nejen hubnout, ale celkově pomáhá se zdravým životním stylem. Výkonná ředitelka Marta Nosková promluvila o úspěších sítě a jejích dalších plánech.
 

Jak se dařilo franchisovému konceptu Svět zdraví v loňském roce v ČR? Kolik už klienti zhubli?

Franchisový koncept Světa zdraví je z mého pohledu velmi úspěšný. V loňském roce jsme otevřeli 12 nových franchisových poboček, v současné době máme 51 provozoven v České republice a dalších 13 na Slovensku. Hlásí se nám další zájemci o naši franchisu, což potvrzuje úspěšnost konceptu Světa zdraví a také zájem o náš obor. Za poslední rok v našich pobočkách zhubli klienti o zhruba 132 010 kilogramů, což dokazuje, že naše metoda Komplexní nutriční typologie, jejíž autorem je přední český odborník na zdravou výživu RNDr. Petr Fořt, funguje velmi dobře.

Se svým konceptem jste usilovali o vstup do USA. Jak pokračují plány?

Vstup na americký trh připravujeme, ale přiznám se, že není v současné době naší hlavní prioritou. V tuto chvíli aktualizujeme software tak, aby byl použitelný i na americkém trhu. Každá země se vyznačuje odlišnými jídelními i rodinnými zvyklostmi a také chutěmi. Navíc každý trh nabízí rozdílný sortiment potravin různého složení. To vše musíme v našem softwaru zohlednit, jedná se o časově i finančně náročné úpravy. Po jejich zapracování můžeme fungovat nejen v USA, ale vlastně v kterékoliv jiné zemi.

Kolik procent tvoří u vás lidé, kteří chtějí zhubnout? Zvyšuje se trend obézních lidí?

Podle našich statistik asi 85 procent lidí, kteří k nám přijdou, chtějí zhubnout. Počet obézních lidí se opravdu zvyšuje. Podle Státního zdravotního ústavu je v ČR obezitou postiženo asi 25 procent žen a 22 procent mužů, nadváhu pak má dle odhadů cca 68 % žen a 72 % mužů.  Výskyt obezity a nadváhy je v ČR nejvyšší z celé Evropy (ČR je na 9. místě na světě). To jsou velmi alarmující čísla. A co je nejhorší, podobný trend sledujeme také u dětské obezity. Obezitou trpí až pětina dětí.

Zaměřujete se i na lidi, kteří nechtějí přímo zhubnout, spíš jen pomoci s váhou?

Ve své strategii se chceme zaměřit i na některé specifické skupiny klientů, kteří naše provozovny navštěvují a jejichž cílem není vždy jen zhubnout. Kromě dětí se chceme specializovat například na ženy, které mají problém s otěhotněním, sportovce, kteří chtějí zvýšit svůj výkon, ale také lidi s typickými civilizačními chorobami jako je vysoký cholesterol, nebo diabetes druhého typu. Naštěstí v dnešní době už nikdo nezpochybňuje, že náš životní styl, složení a kvalita potravin, které naše tělo přijímá, ve spojení s psychikou z velké části určují, jak se cítíme a jak kvalitní život žijeme.

Chystáte letos nějaké novinky ať už pro franchisanty či klienty?

Dá se říci, že na novinkách pracujeme nepřetržitě, neustále se rozvíjí naše služby klientům, přicházíme na trh s novými produkty a troufám si říci, že v některých oblastech jsme lídry trhu. Z těch nejvýznamnějších novinek bych uvedla právě specializaci na dětskou obezitu. Vyvíjíme speciální program pro řešení nadváhy u dětí, jehož součástí budou diagnostika, speciální jídelníčky a další praktická doporučení zaměřená na děti a dospívající mládež. V současné době probíhá v rámci pražských provozoven projekt „Vyšetření vnitřního prostředí mikroskopem“. V podstatě se jedná o jednoduché vyšetření, kdy z kapky krve může lékař pod speciálním mikroskopem určit patologie, které mohou výrazně ovlivňovat zdravotní stav. Na vlastní oči bude možné vidět např. kvasinky, plísně, cholesterol, kyselinu močovou atd. Většina těchto patologií se dá částečně nebo zcela odstranit vhodnou stravou.

Připravujete i nějaké nové produkty?

V poslední době nás velmi zajímají tzv. funkční potraviny, které přinášejí oproti běžným potravinám i další bonusy pro náš organismus. Do našeho portfolia jsme v poslední době uvedli proteinové tyčinky, které jsou 100% přírodní a neprocházejí vysokými teplotami, takže si suroviny zachovávají všechny živiny a přínosné látky. Toto však nejsou jediné benefity našich NatBarů. Dalším výrobkem byla čokoláda, která obsahuje vysoké množství velmi kvalitního kakaa a navíc je obohacena o vlákninu. Nyní se soustředíme na snídaňové cereálie, protože ty běžně dostupné jsou plné cukru, tuku a dalších látek, kterým se chceme v našem produktu vyhnout. I na jejich vývoj a výrobu se chceme zaměřit. 

Jak byste popsala trh zdraví v roce 2014?

Zdravá výživa či obecněji zdravý životní styl je dnes velmi módním trendem, což je vidět na sílící konkurenci. V posledních letech se na českém trhu vyrojily stovky nových výživových poradců a firem, které nabízejí zaručené recepty na hubnutí a zdravou výživu. My však nechceme být jen strážci váhy. Už název naší sítě napovídá, že chceme jít cestou poradenství, které bude více apelovat na prevenci, které bude odhalovat zárodky nezdravého vývoje u jednotlivých skupin, od dětí až po seniory. I z toho důvodu má v celém našem konceptu silnou váhu Lékařská rada, kterou zastupují lékaři z nejrůznějších odvětví. Ti se podílejí na vývoji nových služeb a produktů, ale dohlížejí i nad kvalitou služeb našich specialistů. A z tohoto pohledu bych řekla, že máme velkou konkurenční výhodu.