Franchisa z gastronomie
Jeden z největších franchisových konceptů Subway, který vznikl v Americe, se snaží bojovat na gastronomickém trhu i v Česku. Těžké podmínky popsal area development manager pro region CEE Martin Princ: „Loni jsme zaznamenali pokles zákazníků i tržeb o 1 %, a to kvůli celkovému poklesu trhu. Za první tři měsíce letošního roku se však situace obrátila a zaregistrovali jsme nárůst obratu o 10 %.“
Cíl Subway pro Česko zůstává stejný, a to stát se největším konceptem v zemi do počtu restaurací. „Franchisanty hledáme zejména ve větších městech. Například v Praze zatím odhadujeme možnost provozovat až 30 restaurací,“ přibližuje plány Martin Princ a dodává, že společnost se však nebojí zamířit i na města okolo 50 tisíc obyvatel. To dokazuje i otevření fastfoodové pobočky v Jihlavě.
Nejde jen o produkt
Zatím se v Česku nachází 14 franchisových restaurací Subway. Letos by společnost měla otevřít další v Ostravě a první v Opavě. Do toho vyjednává se zájemci o licenci v Praze a dalších městech jako Hradec Králové či Pardubice. Mimo hlavní tahy se Subway hodlá také zaměřit na netradiční lokality, především spojené s cestováním jako jsou odpočivadla u dálnice či nádraží. Ty jsou obvyklé především v jiných státech, u nás zatím funguje na sjezdu Rohlenka u Brna.
Ne nadarmo se říká, že vše zlé je k něčemu dobré. Drsné podmínky na trhu umožnily franchisovému konceptu Subway nastavit procesy, které mu pomohly k současným dobrým výsledkům. „I přes mírné oživení segmentu gastronomie očekáváme, že i tento rok bude složitý. O zákazníka bude potřeba bojovat nejen kvalitou produktu, ale také zákaznickým servisem,“ komentuje trh Martin Princ s tím, že řetězce, které se poučí z těchto podmínek, se stanou silnější.
Zobrazit v katalogu franšíz
PŘEČTI ČLÁNKY
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Vašek Hájek za tři roky, do kterých spadala éra covidu, stihl otevřít tři úspěšné franšízy Vosíme.cz. Proč uvěřil právě této pizze?
Chocafé je kavárna, kde proudí především belgická čokoláda. Co tento koncept nabízí franšízantům nám v rozhovoru přiblíží zakladatel značky Jan Novák.
Dva kamarádi Honza a Matěj postavili svůj koncept bistra na čerstvých těstovinách, které dovedou mimořádně rychle servírovat zákazníkovi. Nyní svůj nápad nabízí jako franšízu.
„Počty franšíz s vaflemi, palačinkami a lívanci rostou. Nyní cílíme na všechna krajská města“, říkají franšízoři Elvis Osmanović a Dino Pekez.
Nejčtenější
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
U solné terapie toto známé rčení skutečně platí. Franšízové Centrum Solné terapie CST ze Slovinska na tom staví úspěšný byznys. Nyní míří i na český trh.
Realitní trh v porovnání Česka, Evropy a Ameriky i metody moderního prodeje nemovitostí přibližuje v rozhovoru Mgr. Tomáš Jelínek, MBA, CEO franšízové společnosti Centrury21.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Subway vidí potenciál na benzinkách
a
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...