28.04.2014

Úspěch je v lidech

Strojírenská firma Poclain Hydraulics získala loni druhé místo v ocenění Štiky českého byznysu. Co stálo za tímto výsledkem v rozhovoru přiblížil generální ředitel firmy Pavel Krýže.

Jak byste našim čtenářům popsal společnost Poclain Hydraulics?

Poclain Hydraulics je rodinná francouzská společnost se sídlem na severu od Paříže, založená pod jménem Poclain v roce 1926, zaměřená na výrobu velice specifického hydrostatického systému na základě pomaloběžných hydromotorů s vysokým kroutícím momentem (První hydraulický motor byl vyroben firmou v roce 1958, a samostatná hydraulická odnož Poclain-Hydraulics byla založená 1985 – v Brně 1992). Používáme pořád nejnovější technologie, kde je důležitý každý mikron a každý prvek v materiálu. Každý rok minimálně 6 % obratu se investuje do výzkumu a vývoje. Firma zakládá svou strategii na 4 hlavních hodnotách: nezávislost, být celosvětový, inovace a to nejdůležitější nakonec:  lidi.

Pavel Krýžle z Proclain Hydraulics Foto Poclain Hydraulics

Společnost Poclain Hydraulics obsadila loni druhé místo v ocenění Štiky českého byznysu. Firma je zaměřená na výrobu velice specifického hydrostatistického systému na základě pomaloběžných hydromotorů s vysokým kroutícím momentem.

Jak se Vaší společnosti dařilo v loňském roce?
V loňském roce se dařilo firmě velmi dobře. Vyrobili jsme kolem 103 000 motorů, otevřeli jsme v dubnu loňského roku pro zaměstnance nové šatny, novou kantýnu a nové školící místnosti. Firma investovala do nového parkoviště, jelikož počet zaměstnanců rostl a bude dále růst. Vyrobili jsme miliontý motor a provozní zisk byl jeden z nejlepších. Jak víte, získali jsme druhé umístění v soutěži Štiky českého byznysu, hodnocení AAA od Dun and Bradstreet a TOP100 od Bisnodu.

Jaké plány chystáte pro letošní rok?
Letos máme v plánu postavit novou halu, abychom navýšili výrobní kapacitu o 50 %, což představuje 150 000 motorů za rok. Zavádíme nové motory, začínáme nový projekt se zákazníkem Mercedes Daimler. Postupně budujeme nové designové centrum. Chceme ukázat, že Česká republika není jenom montovna Evropy, ale že je zde i možnost mít špičkový vývojářský tým. Cílem firmy je zůstat a být světovým lídrem v pomaloběžných hydromotorech díky rozšiřování portfolia, inovacím, výzkumu a vývoje a být všudypřítomný po světě.

Jak byste popsal konkurenci na trhu, na kterém působíte?
Je pořád jeden krok za námi. Díky investicím do výzkumu a vývoje nabízíme každý rok velké novinky na trhu hydrauliky, které můžete vidět po světě na výstavách jako je agrotechnika v Německu. Naším cílem je být pořád blízko zákazníka, a to se nám daří.

Co pro Vás znamená ocenění Štiky českého byznysu?
Ocenění vždy potěší. I když to firmě nepřinese žádné nové zakázky, jelikož naše firma má velice specifický trh, tak všechny zaměstnanci mohou být hrdí, že jsou ve firmě, o které se právě mluvilo, a to v dobrém smyslu. Je to výsledek, který patří všem zaměstnancům naší firmy. Není to zdaleka jen zásluha ředitele firmy.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

2

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank