Slovensko je na řadě
Franchisový koncept Náš Grunt je jednou z nejrychleji rostoucích sítí v ČR. Jde o váš cíl nebo je zájem o spolupráci z řad franchisantů tak velký?
Již při zakládání firmy jsme uvažovali o více pobočkách a budovali strukturu s ohledem na budoucí rozvoj. Zájem z řad franšízantů i dodavatelů předčil naše očekávání. Díky tomu máme dnes 28 farmářských prodejen po celé ČR.
Čím si vysvětlujete, že jsou licence vašeho konceptu pro potenciální franchisanty tak atraktivní?
Hlavní přednost spatřuji v tom, že se nám podařilo najít díru na trhu a přijít ve vhodný čas. Segment kvalitních domácích potravin má současně perspektivu dlouhodobého růstu. K tomu našim franšízantům nabízíme velmi vstřícné podmínky a značný rozsah služeb v rámci franšízy.
Jaký potenciál na českém trhu ještě vidíte? Je zde mezi koncovými zákazníky o nabídku farmářských prodejen zájem?
Dobré lokální potraviny jsou stále na vzestupu. Z mého pohledu se jedná o dlouhodobý trend, potvrzený vývojem v ostatních evropských zemích. S rostoucí osvětou, kulturou nákupu, zájmem o čerstvost má tento segment značnou perspektivu. Na našich prodejnách zaznamenáváme meziroční nárůsty návštěvnosti i v desítkách procent. Naším střednědobým cílem je dobudovat síť na 50 prodejen. S řadou nových zájemců proto již jednáme.
Jak byste zhodnotil konkurenci, kterou Náš Grunt na tuzemském trhu má?
Jako jediná síť jsme si udrželi koncept výhradně českých potravin. Zákazník se tak u nás nemusí starat o původ ani složení, tento výběr jsme za něj udělali my. V tomto ohledu jsme jedineční. S uceleným konceptem prodeje farmářských potravin jsme přišli jako první v ČR a po úspěšném startu se logicky začala objevovat řada dalších prodejen. Současně na vlnu „farmářských“, „domácích“ apod. produktů začali najíždět i velcí hráči na trhu. Ve většině případů se však jedná pouze o marketing se snahou přilákat zákazníky.
Náš Grunt se původně jmenoval Český Grunt. Dalo by se tedy tušit, že důvodem přejmenování konceptu je plán na expanzi do zahraničí. Přemýšlíte také tímto směrem?
Aktuálně intenzivně jednáme s partnery v SR. Rádi bychom se rozvíjeli i v této nám příbuzné krajině. Nicméně název Náš grunt je příjemnější i pro Moravskou a Slezskou část ČR, která staví na tradicích a lokálních zvyklostech.
Vstoupit do dalších zemí v plánu nemáte?
Prioritou je dnes, co se zahraniční expanze týká, již zmiňované Slovensko. Nicméně, ani rozšíření našeho konceptu do dalších zemí se nebráníme. V úvahu mohou přicházet takové země jako například Maďarsko, Slovinsko nebo Chorvatsko. Podle našich informací, jsou tamní trhy poměrně podobné tomu našemu, zejména v tom, že i oni se musí potýkat s „diktátem“ a silnou pozicí zahraničních řetězců, s čímž jsme se museli vypořádat i u nás.
PŘEČTI ČLÁNKY
Prodejna novin a tabáku Relay je možností, jak podnikat pod známou značkou s minimálními nároky na počáteční investice. Jak se jim u nás daří a čím mohou oslovit zájemce?
Franšízový prodejce sypaného čaje a výběrové kávy letos získal podíl na čajové továrně přímo v Indii. Nové obchodní cíle nyní zaměřují především na zahraničí
„Celý náš byznys je postavený na lidech, jsou to nejcennější, co máme," říká Petr Adámek, franšízový specialista značky Náš chléb Vaše pekárna.
„Naším strategickým cílem je udržet trend v expanzi nových prodejen a zajistit rozvoj náš i obchodních partnerů," říká Jaroslav Smrčka, manažer sítě Traficon.
Poslední dva roky nebyly pro franšízu PONT to go procházkou růžovým sadem. Na co se aktuálně soustředí a jaké jsou plány do roku 2023?
Nejčtenější
Výživové poradenství franšízy Nutriadapt dává prostor a příležitost i začínajícím podnikatelům. Jak se dá naskočit mezi nejlepší ve svém byznysu už v poměrně mladém věku?
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
TAB Board propojuje majitele a manažery lokálních firem, kteří mezi sebou sdílí zkušenosti. Franšízant Tomáš Petrů pro setkání využívá i netradiční prostředí.
Jak se daří pobočkám nově otevřené Partners Banky a kde je šance pro nové franšízanty? Odpovídá Jan Brejl, obchodní ředitel finanční skupiny Partners.
Populární na fóru
Fornetti se mění v Minit
Zdravím,no někde je asi problém.Co myslíte?Petr
Pont zamířil na Florenc
0:38, pondělí, obchod PONT na Florenci: Přijel jsem z cesty, mám chuť na jedno plzeňské pivo. Pivo se zde prodává pouze po čtyřech půllitrech. První kopanec....
Fornetti se mění v Minit
Dokud se nezmění i ceny tak se nic moc neděje. Fornetti obchod jsem otevřel v Ostravě a držel jsem bez to bez zisku 3 měsíce. Krásně jsem jim naletěl na jejich...
Fornetti se mění v Minit
Zajímavé, docela ráda bych se dověděla více. Bude nějaký rozhovor?
Tesco na odchodu?
Co myslíte, je odchod Tesca z ČR reálný?
Má šanci na úspěch?
Do České republiky míří rakouský koncept Tiroler provozující obchůdky s alpskými delikatesami. Jeho zakladatel Wolfgang Obermüller prozradil jeho plány. Co...
Výhodou je důraz na kvalitu
Ani bych nečekal, že české čaje takto uspějí ve světě. Výborně!
Konkurenční boj začíná
Já bych je hnal, dyť jim to ukradli!