Pondělí
16.06.2014
Franchisový koncept Náš Grunt jedná o vstup na slovenský trh. V rozhovoru týdne to prozradil jeden ze spolumajitelů franchisové sítě Aleš Kotěra. Česko však zůstává prioritou.
 

Franchisový koncept Náš Grunt je jednou z nejrychleji rostoucích sítí v ČR. Jde o váš cíl nebo je zájem o spolupráci z řad franchisantů tak velký?

Již při zakládání firmy jsme uvažovali o více pobočkách a budovali strukturu s ohledem na budoucí rozvoj. Zájem z řad franšízantů i dodavatelů předčil naše očekávání. Díky tomu máme dnes 28 farmářských prodejen po celé ČR.

Čím si vysvětlujete, že jsou licence vašeho konceptu pro potenciální franchisanty tak atraktivní?

Hlavní přednost spatřuji v tom, že se nám podařilo najít díru na trhu a přijít ve vhodný čas. Segment kvalitních domácích potravin má současně perspektivu dlouhodobého růstu. K tomu našim franšízantům nabízíme velmi vstřícné podmínky a značný rozsah služeb v rámci franšízy.

Jaký potenciál na českém trhu ještě vidíte? Je zde mezi koncovými zákazníky o nabídku farmářských prodejen zájem?

Dobré lokální potraviny jsou stále na vzestupu. Z mého pohledu se jedná o dlouhodobý trend, potvrzený vývojem v ostatních evropských zemích. S rostoucí osvětou, kulturou nákupu, zájmem o čerstvost má tento segment značnou perspektivu. Na našich prodejnách zaznamenáváme meziroční nárůsty návštěvnosti i v desítkách procent. Naším střednědobým cílem je dobudovat síť na 50 prodejen. S řadou nových zájemců proto již jednáme.

Jak byste zhodnotil konkurenci, kterou Náš Grunt na tuzemském trhu má?

Jako jediná síť jsme si udrželi koncept výhradně českých potravin. Zákazník se tak u nás nemusí starat o původ ani složení, tento výběr jsme za něj udělali my. V tomto ohledu jsme jedineční. S uceleným konceptem prodeje farmářských potravin jsme přišli jako první v ČR a po úspěšném startu se logicky začala objevovat řada dalších prodejen. Současně na vlnu „farmářských“, „domácích“ apod. produktů začali najíždět i velcí hráči na trhu. Ve většině případů se však jedná pouze o marketing se snahou přilákat zákazníky.

Náš Grunt se původně jmenoval Český Grunt. Dalo by se tedy tušit, že důvodem přejmenování konceptu je plán na expanzi do zahraničí. Přemýšlíte také tímto směrem?

Aktuálně intenzivně jednáme s partnery v SR. Rádi bychom se  rozvíjeli i v této nám příbuzné krajině. Nicméně název Náš grunt je příjemnější i pro Moravskou a Slezskou část ČR, která staví na tradicích a lokálních zvyklostech.

Vstoupit do dalších zemí v plánu nemáte?

Prioritou je dnes, co se zahraniční expanze týká, již zmiňované Slovensko. Nicméně, ani rozšíření našeho konceptu do dalších zemí se nebráníme. V úvahu mohou přicházet takové země jako  například Maďarsko, Slovinsko nebo Chorvatsko. Podle našich informací, jsou tamní trhy poměrně podobné tomu našemu, zejména v tom, že i oni se musí potýkat s „diktátem“ a silnou pozicí zahraničních řetězců, s čímž jsme se museli vypořádat i u nás.