Ve Florencii získal franchisový koncept BodyConcept loni ocenění "The Best Franchise of the World".
pondělí
23.06.2014
Společnost GrupoConcept se rozhodla znovu rozvíjet franchisové koncepty BodyConcept a DepilConcept. Ředitel firmy Alexandre Duque Lourenço přibližuje strategii.
 

Rozhodli jste se znovu vstoupit na český trh se svými koncepty Body a Depil Concept poté, co jste museli ustoupit z důvodu zrušení smlouvy s původním master-franchisantem. Co se stalo?

V roce 2011 jsme podepsali smlouvu s naším master-franchisovým partnerem, který dostal práva na rozvoj našich konceptů v České republice a na Slovensku. Bohužel po 2 letech náš partner vůbec neprojevoval úsilí na rozvoj značky na obou trzích. Nejen, že neotevřel ani jednu vlastní provozovnu, což bylo součástí naší dohody, ale ani neinvestoval do rozšiřování sítě, problém mu dělalo i dodržování našich postupů a doporučení. Proto jsme se rozhodli od smlouvy s ním odstoupit.

Jaká je Vaše nova strategie pro expanzi na náš trh? Proč si myslíte, že zrovna Česko je příhodné pro Váše koncepty?

České ženy dbají na svůj zevnějšek a čím dál tím více o něj chtějí pečovat. Vždy když navštím Českou republiku jsem okouzlen krásou českých žen a hlavně si všímám, že pečují o to, aby se mužům líbily. I presto, že náš partner nerozvíjel značku podle našich představ, přece jen obdržel během těch 2 let spoustu kontaktů od podnikatelů, kteří se ptali na další informace o našich konceptech. Díky tomu a průzkumu trhu víme, že potenciál na českém trhu je.

Jaké franchisanty hledáte? Co by měl splňovat, aby se neopakovala podobná situace?

Rozhodli jsme se nalézt v Česku a na Slovensku nejen master-franchisového partnera, ale licenci si může pořídit i podnikatel, který chce otevřít své vlastní studio. Naše představy se tak liší na základě toho, jaký partner se nám ozve. Pokud jde o člověka, který by rád samotnou franchisu Depil nebo Body Concept, preferujeme podnikatele, který bude znát velmi dobře oblast krásy, dokáže získávat klienty a musí mít zkušenosti s obchodem. Zato master-franchisant by měl mít zkušenosti s managementem, tedy jak zvládnout rozvoj a udržení franchisových konceptů na trhu. Musí disponovat řídícími schopnostmi.

Máte franchisové pobočky i v dalších státech. Můžete přiblížit kde a jak jsou úspěšné?

Naše koncepty BodyConcept a DepilConcept jsou součástí skupiny GrupoConcept, což je concern s vice než 110 franchisovými centry v Brazílii, Portugalsku, Kapverdských ostrovech, Švýcarsku a Polsku. Mimo to si našeho úspěchu všimli i v jiných státech a v současné chvíli připravujeme otevření kanceláří v Itálii a Velké Británii, abychom nastartovali expanzi i v těchto zemích.

Jak se daří Vaší společnosti na domácím trhu?

V Portugalsku se nám podařilo získat povědomí o značkách BodyConcept a DepilConcept a náš franchisový systém je velmi dobře znám po celé zemi. Stali jsme se lídry trhu a jen za rok 2014 jsme otevřeli 5 nových studií BodyConcept a 6 DepilConcept, všechny franchisové. Během tří let nás portugalský Institut franchisingu určil jako jeden z nejlepších franchisových konceptů na trhu. BodyConcept byl také loni oceněn ve Florencii cenou „The Best Franchisee of the World“. A nakonec jsme se letos stali finalisty v britské soutěži FMA – Franchising Marketing Awards v kategorii Marketing Support. Můžu říci, že jsme silná společnost připravená zopakovat náš úspěch i v Česku s dobrým partnerem.