Costa Coffee je druhým největším světovým kavárenským řetězcem. V současnosti má více než 2800 kaváren ve 30 zemích světa.
Čtvrtek
17.07.2014
Britský řetězec kaváren Costa Coffee zvýšil tržby, zisk i počet poboček. Letos plánuje rozvoj především na domácím trhu.
 

Kavárenský řetězec Costa Coffee z Velké Británie uzavřel v dubnu svůj fiskální rok 2013/2014. Společnost Whitbread, která vlastní franchisovou licenci, může být spokojená. Jen na britském trhu firma vydělala 134 milionu eur (3,6 miliardy korun), což představuje nárůst o 20 %. Celkové tržby franchisových kaváren dosáhly na celém světě 1,5 miliardy eur (41 miliardy korun).

V oblasti EMEA (Evropa, Střední východ a Indie) se hospodářské výsledky firmy lišily. „Velmi dobré výsledky zaznamenáváme v Irsku a na Středním východě. Naopak situace v ostatních státech Evropy je poněkud komplikovaná. Například v Polsku v současné době probíhá rehabilitace franchisové sítě,“ dodává firma Whitbread ve svém prohlášení. V dalším roce se chce zaměřit především na rozvoj na domácím trhu. Jen ve fiskálním roce otevřela v Británii 177 nových kaváren. Letos jich chce otevřít alespoň 200.

Franchisové kavárny Costa Coffee mohou zákazníci navštívit ve 30 zemích po celém světě. Na konci roku působilo v těchto zemích přes 2800 poboček. I u nás si kavárny Costa Coffee postupně dobývají své místo na trhu. Franchisovou licenci drží firma Best Coffee, která rozvoj sítě řídí sama. V Česku bylo zatím otevřeno 27 kaváren, především v Praze. „Zaměřit se chceme také na regionální města, kde vidíme nevyužitý potenciál,“ říká Richard Procházka, jednatel firmy Best Coffee.


Populární na fóru

Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Prodej podniku - nápadu

To s vámi soucítím. Také jsem měla jeden celkem úspěšný projekt, ale stál mě veškerý čas, takže už mě ke konci ani tolik netěšil... Společnost se určitě...

2 komentář(e)
posledni 24.11.2017
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015
Prodej podniku - nápadu

Dobrý den, mám podnik v gastronomii, je to jedinečný nápad založený v srpnu 2014, na facebooku máme přes 10tis fanoušků a nemáme problém, co se týče...

2 komentář(e)
posledni 16.06.2015
Fast food franchises

Dobrý den, protože ráda cestuji, dovolím si říct, že jsem viděla řadu zajímavých konceptů, které mají po světě řadu poboček - nevím, jestli zrovna...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014
Fast food franchises

Fastfoodové koncepty jsou u franchisové spolupráce nejoblíbenější, avšak český gastronomický trh aktuálně zažívá konsolidaci. Tudíž dle našich informací je...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014