Franchisa po anglicku
V konkurenčním prostředí chce u nás obstát franchisový koncept jazykové školy zaměřující se především na angličtinu Speak Up. Jako formu expanze se společnost rozhodla pro nalezení master-franchisového partnera, který by prostřednictvím prodeje franchisových licencí vybudoval síť jazykových center. Obstát by chtěla i na Slovensku a Rumunsku.
Franchisový koncept Speak Up pochází ze sousedního Polska, ale uchytit se dokázal i v Rusku, Turecku a na Ukrajině. Dohromady se angličtinu učí klienti v 66 franchisových místech. „Naše školy dosahují růstu obratu až o 40 %,“ přibližuje Daniel Fischer, ředitel mezinárodního rozvoje Speak Up. Investice pro master-franchisanty však není nemalá. Podnikatel musí disponovat dostatečným kapitálem, vstupní investice se pohybuje od 100 tisíc do 500 tisíc eur.
Český trh je podle společnosti Speak Up stále nenasycený a je zde prostor pro další jazykovou školu. „Provedli jsme hloubkovou studii, z které nám vyšlo, že lidé mají neustále velký zájem o výuku angličtiny,“ dodává Daniel Fischer s tím, že firma chce ze začátku se svým franchisovým konceptem proniknout do velkých měst nad 100 tisíc obyvatel. V případě České republiky by se mělo jednat o města Praha, Brno či Ostrava. Společnost doufá, že právě franchisový model pomůže k tomu, aby se síť Speak Up úspěšně rozvinula.
PŘEČTI ČLÁNKY
Marta Toulová je majitelkou jednoho z nejvíce rostoucích franšízových center Helen Doron English v Českých Budějovicích. Zeptali jsme se jí, jaký je její recept na úspěch.
Vzdělávací franšíza Logiscool chce proniknout dál do regionů. Může zde fungovat více jak 30 poboček.
Školy Maple Bear vznikají díky franšíze po celém světě a využívají dobré pověsti kanadského vzdělávacího modelu. V Česku míří do největších měst.
Williama, prince z Walesu, zaujal koncept Young Engineers. Líbí se mu jeho přístup, který v dětech vzbuzuje nadšení pro techniku. Zaujme i franšízanty v Česku?
„Vzdělávací workshopy jsou naším nejžádanějším produktem. Proto se na ně zaměřujeme v novém obchodním modelu pro franšízanty,“ říká Kamila Holody z Edukida.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Konopné potraviny, nápoje, CBD kapsle a kosmetika jsou stále žádanější. Za značku Cbweed nám příležitosti pro nové podnikatele přiblížil její franšízor Riccardo Ghibellini.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Populární na fóru
Angličtina hlasitě
Aby ne, dneska angličtinu potřebuje pomalu i prodavačka. Tak aby o ní nebyl zájem. Mě je 45 a taky jsem musel začít chodit na kurzy kvůli zaměstnání. Ale není to...
Matika snadno a rychle
Vidíte, Bedřichu, máte příležitost něco vytvořit :)
Matika snadno a rychle
Jo, není něco i pro dospělé? Někteří jedinci by lekce matiky potřebovali...
Matika snadno a rychle
Zajímavá franchisa. Je dobře, že se někdo konečně zajímá i o vzdělání matematické