Na internetu i v obchodě
Franchising v maloobchodu vykazuje v poslední době velký růst. Už jen dle Franchising Reportu 2013, který zpracovává poradenská firma PROFIT system, se loni počet franchisových systémů v této oblasti zvýšil téměř o 60 % na 19. Vliv na to měly především koncepty prodávající elektro a domácí potřeby. I přes to, že se prodej elektroniky soustředí na internet, kamenné pobočky hrají důležitou roli. Proč si tyto společnosti vybírají franchisovou spolupráci? Důvodem jsou především nízké náklady.
Letos se k maloobchodníkům přidal řetězec Euronics, který otevřel první franchisovou spolupráci ve Valašském Meziříčí. „Ve franchisingu vidíme dobrý nástroj k expanzi. Nejen že přináší nižší náklady jak pro franchisanta, tak i pro nás, ale náš franchisový partner může převzít lépe zavedenou „praxi“ v případě změn aktuálního dění a lépe na ně přizpůsobit zaběhnutý obchod,“ dodává výkonná ředitelka Euronics Martina Fialová. Franchisové pobočky mají obchodníci především v menších městech, kde se nevyplatí stavit velký obchod, který je pro tyto společnosti typický.
Kamenné prodejny jsou základem
Partnery na bázi franchisy vyhledává i internetový prodejce elektroniky CZC.cz, který využívá partnerských poboček především proto, aby si zákazníci mohli vyzvednout pohodlně své zboží. Osobní odběr totiž zaznamenává v 77 % nákupů. „Naše pobočky CZC.cz nejsou jen výdejním místem, ale zákazníci se mohou obrátit na naše prodejce také s žádostí o jakoukoliv radu či pomoc s vyřízením reklamace,“ doplňuje Kamil Demuth, marketingový ředitel CZC.cz.
I přesto, že elektroniku mnoho lidí nakupuje na internetu, osobní odběr pro ně zůstává prioritou. Franchising jim v tom hodně pomáhá. Velké firmy ušetří díky franchisovým partnerům náklady, než kdyby otevíraly nové obchody, a franchisanti získají silného partnera, díky kterému mohou zvýšit své tržby a nalákat zákazníky. Sami také znají okolní prostředí a mohou lépe reagovat na změny než velké firmy.
PŘEČTI ČLÁNKY
Franšízová síť Husse založila svůj úspěch na dvou faktorech – většina domácností má doma psa nebo kočku. Tím druhým je, že obstarat svou rodinnou “smečku” často nestíháme.
„Primárně míříme do měst s více jak 30 tisíci obyvatel. Nebráníme se ale ani menším městům," říká obchodní manažer Cbweed Riccardo Ghibellini.
Franšíza Cbweed otevřela loni 3 nové prodejny v Praze, další zahájila provoz v únoru. Letos chce vyrazit i do dalších regionů.
Letošní rok je pro franšízovou značku Husse ve znamení stabilizace sítě. Nezapomíná ale ani na expanzi a inovace.
Franšízová síť Cbweed má pobočky zatím jen v Praze. Potenciál však vidí i v dalších větších městech.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Nejsilnější značky v oblasti franšízingu pro rok 2017 jsou KFC, Dunkin’ Donuts a McDonald’s.
Populární na fóru
Vše pro zákazníka
Kdyby Zepter neprodal exekutorům smlouvy za 2,5 mld v devadesátých letech a nehojil se pak na babičkách na zboží, které nechtěly, tak by se mu lépe budoval pozitivní...
Franšíza pro psy a kočky
Komentář
Na kolo s franchisou
Prosim zaslat informacie ohladne znacky Bikepoint.biz. dakujem