Všeho moc škodí
Franchisová síť fastfoodů McDonald's se v USA potácí z naštvaností svých franchisových partnerů. Těm se dle průzkumu firmy Janney Capital Markets nelíbí, že řetězec neustále zvyšuje položky v menu nebo stále více nabízí různé akce jako káva zdarma apod. Franchisanti apelují na to, že více položek v menu způsobuje snížení rychlosti v obejdnávkách. Uvádí to server Business Insider.
Společnost Janney Capital Markets oslovila 27 domácích franchisantů, kteří reprezentovali 219 poboček McDonald's. Přitom franchisová síť obhospodařuje v USA víc jak 14 tisíc restaurací. "Značka McDonald's byla založena především pro jednoduchost a efektivnost v nabídce rychlých jídel a to už dnes nereprezentuje," říká Richard Adams, jeden z prvních franchisantů. Překombinované menu přiznal v lednu i provozní ředitel McDonald's Tim Fenton.
Podobnou strategii jako má americký McDonald's využívají i evropské pobočky, avšak ne v takové míře. V případě českého McDonald's udržuje firma základní menu, které doplňuje sezonními jídly po nějakou dobu. Americký problém dle poradenské společnosti PROFIT system v evropských zemích nehrozí, jelikož trhy obou kontinentů jsou rozdílné. Už jen z toho důvodu, že v Evropě existuje několik států, které musí uplatňovat rozdílnou strategii prodejů.
PŘEČTI ČLÁNKY
V roce 2023 u nás otevřel jeden ze světově nejznámějších franšízových řetězců fast foodu šest nových restaurací. Jaké mají další byznysové plány?
Téměř polovinu franšízových partnerů McDonald's v Česku tvoří ženy a jsou úspěšné. Jako majitelky vedou hned několik restaurací.
Novou generální ředitelkou společnosti McDonald’s pro český a slovenský trh se stala Yuliya Badritdinova. Aktuálně tak má na starosti 3 trhy.
Fastfoodový gigant zahajuje kvůli proces ukončení svého byznysu v Rusku. Tamní trh opouští po 30 letech.
Žebříček největších světových franšíz ovládly fastfoody. Uspěly i značky působící v Česku.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Konopné potraviny, nápoje, CBD kapsle a kosmetika jsou stále žádanější. Za značku Cbweed nám příležitosti pro nové podnikatele přiblížil její franšízor Riccardo Ghibellini.
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Subway vidí potenciál na benzinkách
a
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...