Společnosti zaměřující se na B2B, které využívají pro svůj rozvoj franchisové spolupráce, jsou především z řad malých a středních firem.
Středa
10.09.2014
Franchisové systémy specializující se na B2B nejsou příliš obvyklé. Nicméně i zde se pár výjimek najde.
 

Nejen spotřebiteli je živ společnost. Velký význam mají i firemní zákazníci, kterým mohou společnosti pomoci v lepším podnikání a udržení se na konkurenčním trhu. I ve franchisingu se objevují mnoho konceptů, které se zaměřily především na firmy.

Pro podnikatele se na českém trhu objevil franchisový koncept podnikatelských klubů Business for Breakfast, který využívá tzv. networkingu, kdy se podnikatelé na setkání při snídani vzájemně poznávají, vyměňují si své kontakty a domlouvají další spolupráci. „Podnikatelé si naše kluby pochvalují a rychle se rozvíjíme. Po krajských městech začínáme otevírat kluby i v okresních městech a naši členové stále rostou,“ dodává Kamila Zárychtová, master-franchisantka BforB pro ČR s tím, že v Česku existuje už 37 podnikatelských klubů.

Náklady i zisk

Systém spolupráce, kdy si malí a střední podnikatelé zařizují zakázky na základě barterové spolupráce, nabízí společnost LQZ Czechia. Ta se loni rozhodla rozvíjet podnikání na bázi franchisy a netrvalo dlouho a první franchisant byl na světě. „Obchodům na základě barteru se daří. Zaznamenáváme růstové hodnoty a předpokládáme další růst,“ komentuje výsledky Hana Bendová, jednatelka LQZ Czechia.

Jedním z největších cílů společností je po dosahování zisků a získávání zákazníků také snaha co nejefektivněji pracovat s náklady. „Specializujeme se na snižování nestrategických provozních nákladů, které nejsou ve vztahu k základním činnostem firmy,“ říká master-franchisant konceptu Expense Reduction Analysts (ERA) Jiří Rybár. Firmě se daří nejen ve zvyšování počtu franchisových partnerů, kterých je aktuálně 11, ale také v počtu firemních zákazníků. Podobnou službu nabízí i EZ Trade Center, který nově pomocí master-franchisové licence vstoupil na trh a zatím hledá franchisanty.