Byznys pro byznys
Nejen spotřebiteli je živ společnost. Velký význam mají i firemní zákazníci, kterým mohou společnosti pomoci v lepším podnikání a udržení se na konkurenčním trhu. I ve franchisingu se objevují mnoho konceptů, které se zaměřily především na firmy.
Pro podnikatele se na českém trhu objevil franchisový koncept podnikatelských klubů Business for Breakfast, který využívá tzv. networkingu, kdy se podnikatelé na setkání při snídani vzájemně poznávají, vyměňují si své kontakty a domlouvají další spolupráci. „Podnikatelé si naše kluby pochvalují a rychle se rozvíjíme. Po krajských městech začínáme otevírat kluby i v okresních městech a naši členové stále rostou,“ dodává Kamila Zárychtová, master-franchisantka BforB pro ČR s tím, že v Česku existuje už 37 podnikatelských klubů.
Náklady i zisk
Systém spolupráce, kdy si malí a střední podnikatelé zařizují zakázky na základě barterové spolupráce, nabízí společnost LQZ Czechia. Ta se loni rozhodla rozvíjet podnikání na bázi franchisy a netrvalo dlouho a první franchisant byl na světě. „Obchodům na základě barteru se daří. Zaznamenáváme růstové hodnoty a předpokládáme další růst,“ komentuje výsledky Hana Bendová, jednatelka LQZ Czechia.
Jedním z největších cílů společností je po dosahování zisků a získávání zákazníků také snaha co nejefektivněji pracovat s náklady. „Specializujeme se na snižování nestrategických provozních nákladů, které nejsou ve vztahu k základním činnostem firmy,“ říká master-franchisant konceptu Expense Reduction Analysts (ERA) Jiří Rybár. Firmě se daří nejen ve zvyšování počtu franchisových partnerů, kterých je aktuálně 11, ale také v počtu firemních zákazníků. Podobnou službu nabízí i EZ Trade Center, který nově pomocí master-franchisové licence vstoupil na trh a zatím hledá franchisanty.
PŘEČTI ČLÁNKY
S franšízovou sítí Business for Breakfast se Regina Vondrová setkala před sedmi lety. Co ji přimělo stát se její součástí a rozjet vlastní podnikání?
Rok 2021 osobnímu setkávání příliš nepřál. I přesto si ale podnikatelé v Business for Breakfast zprostředkovali zakázky v hodnotě 64,8 milionu Kč.
Centrála franšízové sítě Business for Breakfast založila první online podnikatelský klub. Jak z toho mohou těžit franšízanti?
Vládní nařízení omezují fungování konceptu Business for Breakfast již přes rok. Nyní vzniká první online networkingový klub. V budoucnu se zapojí i franšízanti.
Nová franšíza v Plzni a příležitost spolupracovat s Business for Breakfast i bez nutnosti zakoupení franšízové licence. Takové jsou plány tohoto původem britského konceptu u nás.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Konopné potraviny, nápoje, CBD kapsle a kosmetika jsou stále žádanější. Za značku Cbweed nám příležitosti pro nové podnikatele přiblížil její franšízor Riccardo Ghibellini.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.