11.09.2014

Franchisy jinak

Společnost AmRest u nás rozvíjí franchisy Starbucks, KFC a Burger King. O jejich rozvoj se stará i v dalších zemích Evropy.

Americké franchisy Starbucks, KFC a Burger King na celém světě řídí několik tisíc poboček pomocí franchisové spolupráce a úspěšně. Je nasnadě, že podnikatelé i u nás uvažují o otevření své franchisové kavárny či restaurace těchto konceptů. Avšak ve střední a východní Evropě mohou narazit. Česká republika je jednou ze zemí, kde se tyto tři systémy rozvíjí pomocí joint venture.

starbucks kavarna Foto Starbucks

Starbucks je jednou ze značek, o kterou se v Česku stará skupina AmRest. Řídí zde už 17 kaváren, především v Praze.

Licenci na franchisy Starbucks, KFC a Burger King odkoupila společnost AmRest, která sama řídí rozvoj těchto společností u nás a další franchisy dál jiným subjektům neprodává. Zájemci o franchisu tak mají smůlu. Mimo tři zmíněné franchisové koncepty firma AmRest drží v portfoliu i značky Pizza Hut, La Taglietta a další. Dohromady už v zemích, kde působí, řídí přes 720 restaurací. Jen v Česku firma vede 90 poboček značek, z čehož nejvíce je restaurací KFC, a to 66. Kaváren Starbucks je 17, fastfoodů Burger King 7.

Skupina AmRest dokázala za první pololetí zvýšit tržby meziročně o téměř 9 % na 332,3 milionu eur. Firma si hodně polepšila i v ukazateli EBITDA, která vzrostla o 50 % na 37,2 milionu eur. „Výsledky ve střední Evropě předčily naše očekávání. K dobrým ukazatelům pomohla především skvělá situace KFC v Maďarsku a Polsku,“ komentuje výsledky předseda představenstva AmRest Henry McGovern s tím, že naopak v Rusku je situace složitá.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank