pondělí
15.09.2014
Franchisová síť kosmetiky Yves Rocher expanduje v Česku a na Slovensku. Manažerka franchisové sítě Lenka Křížová prozradila, kde mohou lidé navštívit nové obchody a proč je franchising tak úspěšný.
 

Jak se daří franchisovému konceptu Yves Rocher v Česku?

Situace na trhu je pro nás více než úspěšná. Podařilo se nám otevřít pobočky v dalších městech, do kterých hledáme další franchisové partnery. Od 1. 9. 2014 mohou zákazníci navštívit nový obchod v Praze v OC Šestka a v průběhu podzimu budou moci nově zákazníci navštívit obchody ve Frýdku Místku v obchodním domě Frýda, dále v Poděbradech. Všechny tyto pobočky chceme provozovat jako vázanou franchisu, tudíž do nich hledáme vhodné franchisanty, kteří by je měli v pronájmu. Formou čisté franchisy, kdy nájemcem prostor je zde přímo franchisant, byly v létě otevřeny obchody v Olomouci (OC Globus) a v Ústí nad Labem (Hypermarket Albert). Od 30. 8. Máme novou franchisantku v obchodě YR v Ostravě (OC Futurum).

A jaká je situace na Slovensku?

I na slovenském trhu zaznamenáváme podnikatele, kteří se zajímají o podnikání pod naší značkou Yves Rocher. Dokonce i současní franchisanti mají zájem o otevření další pobočky. Franchisanty hledáme do poboček v Trenčíně a Nitře, na podzim budeme otevírat další bratislavský obchod v nákupním centru Bory, kde bychom chtěli, aby jej hned od začátku řídil franchisant. Jsme v jednom kole jak zde, tak i v ČR a jsme za to rádi.

Jak vypadá ideální franchisant Yves Rocher? Co od něj očekáváte?

Samostatný podnikatel s respektem ke značce a jejím strategiím, který má cit pro výběr personálu a jeho následné neustálé motivaci. Samostatný a tvůrčí ve vlastním regionálním marketingu. Aby měl radost z prodeje. Také chceme, aby franchisant byl aktivní, hledal zákazníky například tím, že se účastní regionálních akcí. Bude se snažit navázat spolupráci se společnostmi, kde může cílit na zákazníky.

Franchising se Vám vyplácí. Čím si to vysvětlujete?

Franchising představuje všestrannou odbornou pomoc podnikateli, včetně distribuce a reklamní kampaně. Koncept franchisy umožňuje začínajícímu provozovateli vyhnout se začátečnickým chybám, které mohou vést i ke konci celého podnikání. V případě franchisy se společností Yves Rocher jde o velmi úzkou spolupráci franchisanta s mezinárodní firmou se silnou základnou, která mu poskytuje své know-how, zatímco franchisant využívá svých znalostí místního prostředí a může tak daleko lépe oslovit potencionální zákazníky.