Úspěch potřebuje informace

Ing. Hana Pavlištová působí na pozici výkonné ředitelky české informační agentury od května 2005. Zastávala řadu vedoucích pozic ve společnostech jako Česká spořitelna a Bayerische Landesbank (dnes LBBW). V letech 2006–2012 byla členkou představenstva Česko-německé obchodní a průmyslové komory, od roku 2009 na pozici viceprezidentky, jako první a zatím poslední žena. Od roku 1999 pracuje také jako dobrovolník pro České hnutí speciálních olympiád (Special olympics).
pondělí
06.10.2014
Informace jsou klíčovou součástí podnikatelského úspěchu, říká v Rozhovoru týdne dlouholetá výkonná ředitelka České informační agentury (ČIANEWS) Hana Pavlištová.
 

Mediální sféra prochází v posledních letech velkými změnami, mění se i ČIANEWS? V čem se liší vaše zpravodajství od ostatních médií?

ČIANEWS je soukromá zpravodajská agentura, která se zaměřuje na tvorbu a zpracování aktuálního ekonomického zpravodajství pro management a vlastníky firem. Specializujeme se na ekonomiku a trhy v České republice a máme jasně zacílenou klientelu, která od nás očekává, že získá informace, které jinde nenajde, a ve formátu, který vyhovuje časovému vytížení manažera. Také se často ptáme na to, co ostatní média nezajímá. Samozřejmě, že se ve výsledkové sezóně překrýváme s jinými médii, protože jejich redaktoři byli také na stejné tiskové konferenci. My ale vypíchneme to podstatné a současně jsme schopni nabídnout podrobnější informace v širším kontextu, takže naši klienti se dostanou ke všemu, co potřebují vědět, díky několika kliknutím. Zásadní rozdíl je také v tom, že se nevěnujeme kauzám a nehrajeme „hru“, kdy je někdo někým osočen a pak vše „vyšumí“. Bulvarizace médií je tedy to, co se nás opravdu netýká. Ekonomická redakce ČIANEWS vydává denně více než 400 zpráv z ekonomiky ČR a publikuje desítky zpravodajských přehledů týdně. Mezi klienty patří významné korporace, střední firmy a jejich management. ČIA je dlouholetým partnerem globálních sítí Dow Jones, APA či Internet Securities a dalších evropských agentur.

Vaše produktová nabídka je velmi široká, byli jste také první, kdo byl před 15 lety schopen nabídnout elektronický deník. Jak se vám tento zpravodajský produkt osvědčil?

Ano, naše zpravodajská nabídka je velmi široká, nabízíme standardní oborové přehledy, které vydáváme již více než 15 let. Každý den publikuje ČIANEWS minimálně 400 zpráv o tendrech, investicích, investičních záměrech a dalších skutečnostech, které jsou podstatné pro business. Abychom své klienty nezahltili stovkami informací, třídíme zprávy do desítek standardních oborových přehledů. Naše produkty jednou denně či týdně zajistí komfortní a rychlý přehled v klíčových oblastech s ohledem na obor činnosti.  V dotazu zmíněný vlajkový produkt,  online deník CzechAM/Tschechien am Morgen čte dnes už 20 tisíc čtenářů. Vydáváme ho již 15 let ve třech jazykových verzích - česky, anglicky a německy. Jako první v ČR jsme tak uvedli na trh trojjazyčný elektronický deník. Z celkového objemu 400 zpráv denně vybíráme 25 nejzajímavějších zpráv z českého trhu na dvou stranách A4 pod názvem Czech AM (v němčině Tschechien am Morgen). Hned ráno tak získávají naši klienti okamžitý přehled o situaci v české ekonomice a businessu přímo v e-mailu. Toto stručné zpravodajství z byznysu, ekonomiky a politiky ve formátu dvou A4 lze snadno zobrazit ve všech chytrých telefonech. Uvědomujeme si, jak je pro naše klienty důležité, aby byli informování v reálném čase a měli přehled o všem podstatném v jejich oboru. Mimochodem, to první, co ráno udělám, je, že si přečtu Czech AM.

Podstatou růstu každého byznysu jsou také inovace. Víme, že každý rok uvádíte na trh další novinky, můžete nám představit některé novinky tohoto roku?

V červenci jsme pro naše čtenáře nový zpravodajský produkt KRAJE - TENDRY - INVESTIČNÍ ZÁMĚRY. Tyto naše nové týdenní mi přehledy přinášejí našim čtenářům informace o zajímavých obchodních příležitostech v regionech. Přehledy jsou rozděleny podle Krajů České republiky, Sledujeme jak velké investice a tendry, tak stovky až tisíce menších událostí týdně lokálního.

To ale není jediná novinka, že?

V srpnu 2014 jsme zprovoznili náš nový eshop a s ním i Index: Produkt na míru.  Díky unikátnímu třídění informací a indexaci zpráv jsme vyvinuli nástroj, který umožňuje  klientům sestavit si produkt na míru přesně dle jejich potřeb a s ohledem na jejich business během několika málo minut.  Základem produktu na míru je konfigurátor v e-shopu na našich stránkách, kde si může uživatel (manažer či podnikatel) nadefinovat svůj vlastní informační produkt na míru. Může si vybírat ze stovek oborových segmentů s okamžitou ukázkou vzorového výstupu. Po odeslání objednávky a uhrazení kartou je mu tento produkt okamžitě aktivován. Obdobným způsobem si uživatel může zakoupit standardní oborové přehledy ČIANEWS, které již teď odebírají významné firmy českého businessu i management zahraničních firem.  

Jak se produkt ke klientovi dostane?

Distribuce zpráv a produktů probíhá automatizovaně čtyřmi kanály: prostřednictvím webového portálu na e-shopu, emailem, prostřednictvím automaticky generovaných PDF dokumentů a uživatel může též využít mobilní čtečky pro Android a iOS, které jsou nabízeny ke stažení všem zákazníkům zdarma.

ČIANEWS působí na českém trhu už od roku 1997? Jaký je význam zpravodajství agentur v dnešním digitálním světě? 

Tiskové agentury v minulosti plnily funkci primárního média. Zpracovávaly základní objem informací a zajišťovaly jejich přemístění do dalších médií. Dnes je ale přístup k informacím nesrovnatelně jednodušší díky technologiím. Samotní uživatelé sociálních sítí jsou mnohdy rychlejší než tiskové agentury či média v šíření zásadního typu informací, firmy realizují tiskové konference přes internet, sdílejí informace s investory v reálném čase. 

To, v čem vidíme hlavní roli naší agentury, je její systematičnost a nezávislost. Nezávislost  proto, že nejsme vystaveni tlaku inzerentů na podobu mediálního obsahu. Systematičnost vnímáme jako stejný přístup ke všem novým informacím, který je zárukou jednotného výstupu a opravdu kvalitního a intenzivního pokrytí. Vydáváme průměrně 350 faktických zpráv denně v české i anglické verzi, které doplňujeme o mnoho dalších parametrů (geografie, téma, subjekty, zdroj a další). 

Jak se rozhodujete při výběru informací? Kde je hranice?  

Agentura nevybírá témata tak, jak to dělají ostatní média. Naši práci určují samotní šiřitelé informací - zejména firmy, instituce - tedy trh. Tyto subjekty generují denně enormní množství nových informací, které média nikdy takto komplexně nezachytí. To však neznamená, že bychom nebyli aktivní. Realizujeme anketní a doplňující dotazy i vlastní rozhovory s manažery firem. 

Proč se ČIA zaměřuje právě na fakta?   

ČIA dodává zpravodajství přímo do rukou odborné veřejnosti a managementu - a tito lidé to tak chtějí. Nemají čas zabývat se analýzami redaktorů anebo spekulacemi, které se časem vytratí. Potřebují fakta, protože pouze na základě faktů se mohou rozhodovat. Fakta jsou z našeho pohledu informace, které mají svůj transparentní a relevantní zdroj a jsou nové.

Zprávy ČIA jsou velmi stručné. Jaký to má důvod? Vaši čtenáři nechtějí slyšet podrobnosti? 

Stručnost podání informací považujeme za nutnou podmínku manažerského informování v jakémkoliv ohledu. Rozsah článku také nic nevypovídá o jeho obsahu. Samozřejmě se setkáváme s materiály, které by bylo možné rozpracovat do několikastránkových článků. Podstatou našich služeb ale není materiály od A do Z přepisovat, ale informovat o tom, že nová informace existuje a kde najdete její zdroj. To je někdy možné i jednou větou, aniž by to mělo negativní vliv na kvalitu zpravodajství. Naše vlastní ekonomická redakce denně sleduje a analyzuje desítky tisíc původních zdrojů, stovky úředních desek, tendrů a investic. Zaměřujeme se také na všechny důležité statistiky a přehledy hospodářských výsledků. Z tisíců stránek materiálů vytváříme denně cca 400 krátkých zpráv, které náš tým ověří, doplní o relevantní informace, transparentní zdroje a utřídí do logické struktury. Výběr cca 120 zpráv denně překládáme do anglického jazyka, do německé verze přeložíme každý den cca 40 zpráv.


/2/
zobrazit více

Populární na fóru

Česko jako domov pro nové značky

Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/

1 komentář(e)
posledni 08.02.2023
Běžná výše poplatků

Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...

2 komentář(e)
posledni 28.02.2021
Běžná výše poplatků

Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...

2 komentář(e)
posledni 04.01.2021
Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017