Franchisy z USA válí

Nejúspěšnější franchisové koncepty jsou z oblasti gastronomie, hotelnictví a obchodů se smíšeným zbožím.
Úterý
21.10.2014
Magazín Enterpreneur vytvořil žebříček TOP 200 Franchis za rok 2014. McDonald’s obhájil své prvenství.
 

Spojené státy americké jsou kolébkou franchisingu a jejich pozice největšího franchisového trhu nebude ani v blízké době zřejmě narušena. V žebříčku největších franchisových konceptů dle tržeb, který sestavil magazín Enterpreneur, figurují na prvních 10 pozicích americké franchisy. Na prvním místě se v TOP 200 franchisových řetězců se za rok 2014 umístil McDonald’s.

Řetězec s rychlým občerstvením McDonald’s zaznamenal letos globální tržby ve výši 89,16 miliardy dolarů a jeho zákazníci mohli navštívit 35 426 restaurací. „I přes to, že letos se McDonald’s moc nedařilo, zůstal největším franchisovým konceptem na světě. Na první příčce se drží už od roku 2000,“ komentuje magazín Enterpreneur jeho výsledek. Na druhém místě se s počtem přesahující 53 tisíc obchodů ve svět umístil řetězec 7-Eleven nabízející zboží denní potřeby. Třetí místo obsadil další fastfoodový koncept KFC.

Sestavení nejúspěšnějších 200 franchis ukázalo, že nejlépe se franchisám daří v oblasti gastronomie a hotelnictví. Jen do první desítky se po McDonald’s a KFC ještě dostaly Subway (4), Burger King (5), Pizza Hut (9) a Wendy’s (10). Desítku pak doplňují hotely Herzt (6), hobby-obchody Ace Hardware (7) a obchody se smíšeným zbožím Circle (8).

Franchisy tvoří dle Amerického velvyslanectví v Praze 11 % všech firem v USA a zaměstnávají 11 milionů lidí. „Očekává se, že letos by počet franchisových firem měl v USA růst o 1,7 % a jejich tržby o 4,7 %,“ dodává Jana Rückerová z Amerického velvyslanectví s tím, že franchisové koncepty se na HDP v USA podílejí 4,5 % (493 miliard dolarů).


Populární na fóru

Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Učesaný byznys

Při zakládání mého kadeřnictví jsem investovala i do tvorby webových stránek, které mi moc pomohly k nalákání nových zákazníků a tedy zvýšení popularity...

1 komentář(e)
posledni 17.10.2017
Barva webu rozhoduje

Kombinace vhodných barev má určitě vliv na první dojem a je zajímavé, jak až moc. U prodejních webů je to ale i spousta dalších maličkostí - jako třeba barva a...

1 komentář(e)
posledni 24.08.2017
S riziky počítáme

Od ELKO EP prakticky denně odebíráme relé do rozvaděčů. Ale měl jsem za to, že jsou známí pouze na českém trhu. Teď jsem mile překvapen, že je i...

1 komentář(e)
posledni 13.06.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

https://www.facebook.com/Student-Agency-Bojkot-1812481502329777/?view_public_for=1812481502329777

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

Pan Jančura není žádný superhrdina ani Mirek Dušín, jediné co se mu podařilo je vyplnit mezeru na trhu a z toho profitovat. Osobní zkušenost mě přesvědčila, že...

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017