Originalita versus inovace

Statistiky Franchising Reportu z roku 2013 ukazují, že loni klesl počet franchisových konceptů v oblasti služeb. Neúspěšné koncepty zlikvidovala konkurence.
pondělí
10.11.2014
Majitelé franchisových licencí nespoléhají jen na svůj produkt. Starají se také o to, aby byli spokojení i ti nejpovolanější – franchisanti.
 

Přijít na trh s něčím originálním je v dnešní době náročné, konkurenční boj provází každé odvětví byznysu. Originalita je vstupenkou na trh. Co dělat, ale proti konkurenci, když chcete založit podnik v něčem, co už funguje? Inovovat. Inovace byly loni hnacím motorem franchisového trhu a statistiky ukazují, že to bude i letos.

Nové franchisové koncepty, kterým se podařilo na trhu uchytit, se vyznačovaly právě originálním nápadem, který jim pomohl k rychlé expanzi po Česku. „Novodobá sanitka, Konopná lékárna, suché mytí iDry, to je jen zlomek firem, které vyšly s novým nápadem a podařilo se jim uspět,“ dodává Gabriela Petrová, obchodní manažerka poradenské společnosti PROFIT system. Franchising pak už pomohl rychleji k tomu, aby se nápad uchytil.

Lepší služby pro všechny

A co inovace? Ty posunuly zavedené franchisové koncepty dopředu, čímž ukázaly, že se konkurence nebojí a daří se jim. Mobilní mytí automobilů bez použití vody iDry přinesl revoluci v mytí aut a to není vše. „Letos jsme představili novou službu v portfoliu čištění – iDry Nano Coating, která využívá princip nanotechnologií,“ dodává majitel iDry Petr Šméral s tím, že čistit už tak může nejen vozidla, ale také kanceláře či domácnosti. Společnost SUNKINS, která drží licenci Svět zdraví, zase dokončuje Komplexní nutriční typologii pro děti a sportovce.

Nejen pro zákazníky firmy přinášejí novinky. Prodejce čajů Oxalis zase přinesl inovaci ve zlepšení franchisového konceptu. „Společně s firmou App Vision jsme spustili elektronickou příručku. Jednoduchým způsobem se franchisanti seznámí s provozními záležitostmi firmy,“ dodává jednatel Oxalis Petr Zelík. Na zlepšení franchisy pracoval i koncept Fitness food menu, který přišel s rebrandingem a novým administrativním systémem. Inovace tak přichází nejen pro zákazníky, ale také pro franchisanty.


Populární na fóru

Česko jako domov pro nové značky

Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/

1 komentář(e)
posledni 08.02.2023
Běžná výše poplatků

Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...

2 komentář(e)
posledni 28.02.2021
Běžná výše poplatků

Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...

2 komentář(e)
posledni 04.01.2021
Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017