Expanze doma i v zahraničí

Společnost ORION - český obchod pro domácnost už zvýšila počet franchisových prodejen na 34 v ČR i na Slovensku. Do toho provozuje ještě 20 vlastních prodejen.
Čtvrtek
27.11.2014
V Česku a na Slovensku pokračuje firma ORION v otevírání franchisových obchodů. Už v příštím roce zamíří nově i do Polska.
 

Společnost ORION – český obchod pro domácnost využívá efektivně franchisové spolupráce pro směřování prodejen do dalších lokalit Česka. Nové obchody, kde zákazníci mohou nakoupit vše potřebné do svých domácností, se objevily ve Šternberku, Příbrami, Ústí nad Labem a Moravské Třebové. Veškeré tyto pobočky jsou v držení právě franchisanty.

A přibývat by měla další města. „Budeme otevírat mnoho prodejen, v plánu toho máme opravdu hodně, např. Karviná, Praha 3x, Mariánské Lázně, Brno Slatina, Kopřivnice, Kladno, Chomutov, Kuřim či Kyjov. Chceme se ale také zaměřit na lokality, kde nemáme žádné zastoupení. Plánujeme masivní expanzi nejen v České republice, ale i na Slovensku. V příštím roce míříme i na polský trh.“ dodává Tomáš Maloch, obchodní manažer sítě ORION. V Česku by dle něj mělo přibýt příští rok až 16 prodejen. Všechny plánované provozovny budou zprovozněny opět jako franchisové.

Sousední Slovensko zůstává též v hledáčku, kde hodlá ORION otevřít více prodejen a opět franchisových. Tam je cílem zprovoznit příští rok až 5 obchodů. Zájem projevuje o lokality jako Martin, Zlaté Moravce či Košice, ale stejně jako v Česku nezůstane jen u těchto měst.

Novým trhem se pro firmu ORION stane Polsko. To se může v příštím roce těšit na první franchisovou prodejnu. „V Polsku jsme založili dceřinou společnost, která se bude starat o rozvoj franchisy. Naši polští partneři se o možnost franchisy zajímají a my jím tímto vycházíme vstříc. První obchod by mohl být otevřen na přelomu května a června,“ dodává Tomáš Maloch.

Maloobchod v Česku roste, a to díky zvyšující se spotřebitelské poptávce. Tržby v maloobchodu v září dle ČSÚ rostly o 4,5 %, což je pátý měsíc v řadě, kdy zaznamenaly růst. Poslední čtvrtletí v roce je tradičně nejsilnější s blížícími se svátky. To by mělo maloobchodnímu trhu pomoci uzavřít rok 2014 v rostoucí tendencí.