Expanze doma i v zahraničí
Společnost ORION – český obchod pro domácnost využívá efektivně franchisové spolupráce pro směřování prodejen do dalších lokalit Česka. Nové obchody, kde zákazníci mohou nakoupit vše potřebné do svých domácností, se objevily ve Šternberku, Příbrami, Ústí nad Labem a Moravské Třebové. Veškeré tyto pobočky jsou v držení právě franchisanty.
A přibývat by měla další města. „Budeme otevírat mnoho prodejen, v plánu toho máme opravdu hodně, např. Karviná, Praha 3x, Mariánské Lázně, Brno Slatina, Kopřivnice, Kladno, Chomutov, Kuřim či Kyjov. Chceme se ale také zaměřit na lokality, kde nemáme žádné zastoupení. Plánujeme masivní expanzi nejen v České republice, ale i na Slovensku. V příštím roce míříme i na polský trh.“ dodává Tomáš Maloch, obchodní manažer sítě ORION. V Česku by dle něj mělo přibýt příští rok až 16 prodejen. Všechny plánované provozovny budou zprovozněny opět jako franchisové.
Sousední Slovensko zůstává též v hledáčku, kde hodlá ORION otevřít více prodejen a opět franchisových. Tam je cílem zprovoznit příští rok až 5 obchodů. Zájem projevuje o lokality jako Martin, Zlaté Moravce či Košice, ale stejně jako v Česku nezůstane jen u těchto měst.
Novým trhem se pro firmu ORION stane Polsko. To se může v příštím roce těšit na první franchisovou prodejnu. „V Polsku jsme založili dceřinou společnost, která se bude starat o rozvoj franchisy. Naši polští partneři se o možnost franchisy zajímají a my jím tímto vycházíme vstříc. První obchod by mohl být otevřen na přelomu května a června,“ dodává Tomáš Maloch.
Maloobchod v Česku roste, a to díky zvyšující se spotřebitelské poptávce. Tržby v maloobchodu v září dle ČSÚ rostly o 4,5 %, což je pátý měsíc v řadě, kdy zaznamenaly růst. Poslední čtvrtletí v roce je tradičně nejsilnější s blížícími se svátky. To by mělo maloobchodnímu trhu pomoci uzavřít rok 2014 v rostoucí tendencí.
PŘEČTI ČLÁNKY
Na náš trh právě vstupují značkové prodejny profesionálního i hobby nářadí s promyšleným systémem služeb. Podaří se ukrajinské franšíze stejný úspěch jako doma?
Nejprve Tomáš Tuček prorazil na trhu s bazény a exteriérovými doplňky Albixon. Nyní cílí na interiéry a otevřel franšízovou prodejnu Solodoor. Jak se mu daří tyto obory spojovat?
Stavební společnost Easy Homes působí na trhu 10 let. Aktuálně hledá partnery, kteří by zajistili realizaci zakázek v některých regionech.
„Zaškolení a předání know-how ze strany Lomaxu zabere pouze pár týdnů. Franšízant tak může začít brzy vydělávat," říká Miloslav Kopeček, obchodní ředitel B2B sítě Lomax.
Jak uspořit za teplo, otázka, která zejména letošní zimu trápila řadu lidí nejen v Česku. Byla to však i šance na úspěch franšízantů konceptu Maxeco.
Nejčtenější
Výživové poradenství franšízy Nutriadapt dává prostor a příležitost i začínajícím podnikatelům. Jak se dá naskočit mezi nejlepší ve svém byznysu už v poměrně mladém věku?
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
TAB Board propojuje majitele a manažery lokálních firem, kteří mezi sebou sdílí zkušenosti. Franšízant Tomáš Petrů pro setkání využívá i netradiční prostředí.
Jak se daří pobočkám nově otevřené Partners Banky a kde je šance pro nové franšízanty? Odpovídá Jan Brejl, obchodní ředitel finanční skupiny Partners.
Populární na fóru
Nový tip na podnikání
Dánská značka nábytku pro děti Flexa míří do Česka. Chce vybudovat síť prostřednictvím franšízantů. Co myslíte, jak se jí povede v přímém souboji s...
Mezera na trhu?
p.Plesník můžete mi zavolat či napsat,potřeboval bych poradit.děkuji 602369757
Kde je mezera na trhu?
Pokud je tento systém na cestě zlepšit podmínky k podnikání v České rebublice, tak jim jen tleskám. jen vezměte v potaz, že malé firmy mají malé tj. nízké finanční...
Kde je mezera na trhu?
Komentář