Online byznys stoupá

Kamenné obchody pro Oxalis zůstávají základním kamenem podnikání. Online obchod Oxalis však zaznamenává takové tržby jako jedna maloobchodní jednotka.
Pátek
28.11.2014
Využití internetových obchodů se franšízovým konceptům vyplácí. Kamenné prodejny jim ale úspěšně sekundují.
 

Internet se dostává v prodejích do prvních pozic. Letos se dle průzkumu GE Money Bank chystá nakoupit 64 % Čechů své dárky na Vánoce v e-shopu. Do obchodních center zamíří o 3 % zákazníků méně než před rokem. Ani franšízové koncepty na internetový byznys nezapomínají a své produkty přesouvají i do online sekce. Ovšem kamenné prodejny by měly zůstat.

Internet už je v obchodě povinností. Několik franšízových firem teprve s online prodejem začínají a jak jejich statistiky ukazují, dobře udělali. Společnost CDRL Trade, která drží franšízovou licenci na obchody s oblečením Coccodrillo, spustil e-shop v loňském roce. „O nákup po internetu je velký zájem a my můžeme uspokojit i zákazníky z lokalit, kde obchody Coccodrillo nejsou,“ dodává obchodní manažerka Krystyna Roiková.

Firma Oxalis své čaje a kávu prodává online už několik let a prodeje zde rok od roku rostou. „E-shop Oxalis má pro nás v oblasti obratu váhu zhruba jedné maloobchodní jednotky,“ říká manažerka obchodní sítě Oxalis Pavlína Křivánková. Ovšem velkou důležitost Oxalis přikládá také kamenným pobočkám, kterých je v současné době 17 v rukou franchisantů a 26 ve vlastní režii. Lidé si totiž stále chtějí čaj a kávu koupit osobně.

I přesto, že internetový prodej zaznamenává každoročně větší obraty, jsou kamenné jednotky pro firmy důležité. Drtivá většina zákazníků totiž upřednostňuje osobní vyzvednutí zakoupeného zboží. Vidět to jde zejména na prodeji elektroniky. Společnost CZC.CZ využívá franšízové spolupráce, aby mohla být zákazníkům blíže. „Osobního odběru využívá u nás přes 77 % zákazníků, proto se snažíme rozšiřovat naši pobočkovou síť a franšíza nám k tomu pomáhá,“ uvádí Kamil Demuth, marketingový ředitel CZC.CZ.

Obrat českého e-commerce trhu loni dosáhl dle studie Central Europe B2C E-commerce Report 2,1 miliardy eur (58 miliard korun). Nejvíce si Češi objednávali oblečení a boty. Poté následují noteboky, mobilní telefony a sportovní vybavení. „Letos očekáváme, že obrat e-commerce poroste o 15 %,“ říká Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci.


Populární na fóru

Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Učesaný byznys

Při zakládání mého kadeřnictví jsem investovala i do tvorby webových stránek, které mi moc pomohly k nalákání nových zákazníků a tedy zvýšení popularity...

1 komentář(e)
posledni 17.10.2017
Barva webu rozhoduje

Kombinace vhodných barev má určitě vliv na první dojem a je zajímavé, jak až moc. U prodejních webů je to ale i spousta dalších maličkostí - jako třeba barva a...

1 komentář(e)
posledni 24.08.2017
S riziky počítáme

Od ELKO EP prakticky denně odebíráme relé do rozvaděčů. Ale měl jsem za to, že jsou známí pouze na českém trhu. Teď jsem mile překvapen, že je i...

1 komentář(e)
posledni 13.06.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

https://www.facebook.com/Student-Agency-Bojkot-1812481502329777/?view_public_for=1812481502329777

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

Pan Jančura není žádný superhrdina ani Mirek Dušín, jediné co se mu podařilo je vyplnit mezeru na trhu a z toho profitovat. Osobní zkušenost mě přesvědčila, že...

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017