Sýrová smršť
Eidam, niva, hermelín. Jediné sýry, které dříve znali všichni Češi. Dnes už však přicházejí do našich končin i jiné druhy sýrů a k sýrové osvětě pomáhají i franšízové firmy. U nás se na sýrové speciality etablovaly firmy Ráj sýrů, Kaas met Smaak a Boutique Gurmán. Samy se však musí potýkat s nabídkou potravinových řetězců.
Franšízový koncept přišel s pilotním projektem prodejny sýrů v roce 2008. Získal si rychle zákazníky a letos se otevřely další dva obchody. „První obchod jsme otevřeli v Plzni a druhý v Českých Budějovicích, kde zaznamenáváme velký zájem o sýry. Máme zde už 3 prodejny,“ komentuje úspěchy firma na Facebooku. Počet obchodů, kde mimo sýrů mohou zákazníci nalézt i vína a různé pochutiny, se rozrostl na 17. Všechny jsou vedeny franšízanty.
Se skepsí se potýkala i firma Boutique Gurmán, jež mimo své franšízové obchody provozuje i eshop příhodně nazván vemena.cz. „Mnoho podnikatelů bylo nadšeno naším konceptem, a tak jsme se rozhodli využít franšízingu. Jen ve Frýdku-Místku, kde jsme začali, se nám podařilo otevřít už 3 obchůdky se sýry,“ dodává majitel firmy Martin Svačinka. Sýry mají rádi jak lidé ve velkých městech, tak ve vesnicích.
Obliba sýrů dovedla společnost Kaas Handel, která provozuje velkoobchod a zajišťuje zásobování lahůdek pro hotely či restaurace, k vytvoření franšízového konceptu maloobchodních jednotek prodávající sýry. Zatím provozuje 1 franšízovou jednotku v Rožnově pod Radhoštěm a 3 vlastní v Praze.
Specializované obchody s lahůdkami, jako jsou sýry, se v poslední době těší stále většího zájmu u zákazníků, a to díky zvyšujícím se preferencím na kvalitu potravin. Všímají si toho i supermarkety, které zvyšují počet sýrových specialit a tlačí tím na cenu. Malí obchodníci se tak musí potýkat s cenovou konkurencí, ale i přesto se nesnaží ceny snižovat. Všichni se shodují na tom, že za kvalitu sýrů jsou zákazníci si ochotni připlatit.
PŘEČTI ČLÁNKY
Prodejna novin a tabáku Relay je možností, jak podnikat pod známou značkou s minimálními nároky na počáteční investice. Jak se jim u nás daří a čím mohou oslovit zájemce?
Franšízový prodejce sypaného čaje a výběrové kávy letos získal podíl na čajové továrně přímo v Indii. Nové obchodní cíle nyní zaměřují především na zahraničí
„Celý náš byznys je postavený na lidech, jsou to nejcennější, co máme," říká Petr Adámek, franšízový specialista značky Náš chléb Vaše pekárna.
„Naším strategickým cílem je udržet trend v expanzi nových prodejen a zajistit rozvoj náš i obchodních partnerů," říká Jaroslav Smrčka, manažer sítě Traficon.
Poslední dva roky nebyly pro franšízu PONT to go procházkou růžovým sadem. Na co se aktuálně soustředí a jaké jsou plány do roku 2023?
Nejčtenější
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
U solné terapie toto známé rčení skutečně platí. Franšízové Centrum Solné terapie CST ze Slovinska na tom staví úspěšný byznys. Nyní míří i na český trh.
Jak se daří pobočkám nově otevřené Partners Banky a kde je šance pro nové franšízanty? Odpovídá Jan Brejl, obchodní ředitel finanční skupiny Partners.
Populární na fóru
Fornetti se mění v Minit
Zdravím,no někde je asi problém.Co myslíte?Petr
Pont zamířil na Florenc
0:38, pondělí, obchod PONT na Florenci: Přijel jsem z cesty, mám chuť na jedno plzeňské pivo. Pivo se zde prodává pouze po čtyřech půllitrech. První kopanec....
Fornetti se mění v Minit
Dokud se nezmění i ceny tak se nic moc neděje. Fornetti obchod jsem otevřel v Ostravě a držel jsem bez to bez zisku 3 měsíce. Krásně jsem jim naletěl na jejich...
Fornetti se mění v Minit
Zajímavé, docela ráda bych se dověděla více. Bude nějaký rozhovor?
Tesco na odchodu?
Co myslíte, je odchod Tesca z ČR reálný?
Má šanci na úspěch?
Do České republiky míří rakouský koncept Tiroler provozující obchůdky s alpskými delikatesami. Jeho zakladatel Wolfgang Obermüller prozradil jeho plány. Co...
Výhodou je důraz na kvalitu
Ani bych nečekal, že české čaje takto uspějí ve světě. Výborně!
Konkurenční boj začíná
Já bych je hnal, dyť jim to ukradli!