08.12.2014

Výdejní místa přibývají

Zásilkovna využívá franšízových partnerů pro větší expanzi po Česku a Slovensku. Letos nabídne eshopům i možnost prodeje přímo na pobočce.

Česko se stává velmocí internetových obchodů. Jak ukazují statistiky Asociace pro internetovou komerci, v ČR se nachází kolem 37 tisíc internetových obchodů. A Češi rádi nakupují online, ale rádi si zakoupené zboží vyzvedávají osobně. Nejvíce balíků projde Českou poštou, ta však pomalu ale jistě ztrácí na oblíbenosti. Služby poskytování tzv. outsourcingu výdejních míst pro e-shopy u nás už zajišťuje mnoho firem. Pro lepší rozvoj jim pomáhá partnerská spolupráce na bázi franšízy. Jednou z nich je i Zásilkovna.

obchod Zásilkovna zevnitř Foto Zásilkovna

Společnost Zásilkovna provozuje ve své vlastní režii 4 výdejní místa, ostatních 273 poboček mají v rukou franšízoví partneři.

Počet franšízových míst se u Zásilkovny pohybuje v počtu 273 poboček. „Postupně splňujeme cíl pokrýt v České republice a na Slovensku města nad 10 tisíc obyvatel. V následujícím roce bychom chtěli mimo expanzi v těchto státech rozšířit působení i do okolních evropských států,“ řekla pro portál Franchising.cz jednatelka firma Zásilkovna Simona Kijonková. Konkrétní státy zatím nechtěla komentovat. Společnost Zásilkovna v současné době spolupracuje s více než 6 tisíci e-shopy.

Letos před Vánoci přišla firma Zásilkovna s novinkou kamenných prodejen, ve kterých budou moci vybrané partnerské e-shopy své zboží vystavovat a přímo prodávat. V letošním roce budou otevřeny první tři. „První takové obchody by se měly objevit v Praze, Hradci Králové a Ostravě. Příští rok je v plánu další dvacítka,“ doplnila Simona Kijonková s tím, že tzv. prodejní outsourcing budou zatím nabízet jen vlastní pobočky, s franšízanty se počítá do budoucna.

Projektem vlastních prodejen, které vznikají od roku 2014, cílí Zásilkovna.cz i na menší e-shopy, které sice chtějí jít s tímto trendem, vlastní kamennou prodejnu si ale nemohou dovolit. V budoucnu bychom samozřejmě chtěli dostat naše prodejny do nákupních center a zboží jednotlivých e-shopů tak přiblížit co největšímu množství potenciálních zákazníků,“ komentuje Simona Kijonková strategii firmy.

Česká pošta sice zůstává největším poskytovatelem služeb pro odbavování zásilek, jelikož se svými 3600 pobočkami, kde mohou lidé vyzvednout své zboží, nemá konkurenci. Avšak ostatní firmy jí pomalu šlapou na paty, i přesto, že se nemohou s pobočkovou sítí s Českou poštou srovnávat. Mimo Zásilkovnu se na výdejní služby zaměřují například společnosti Úloženka, Popron Partner či PPL Partner. Poslední dva zmíněné se též rozvíjí na bázi franšízy, Úloženka svá místa provozuje sama.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank