Jazykové školy Speak Up se nacházejí ve 4 zemích, Polsku, Rusku, Ukrajině a Turecku, s počtem 70 franšízových poboček. Uspět chtějí i u nás.
Čtvrtek
11.12.2014
Učit angličtinu u nás hodlá společnost Speak Up pomocí jazykových škol. Uspět však bude v českém prostředí hodně náročné.
 

Globalizace vede k situacím, kdy mnoho zahraničních firem zakládá své dceřiné pobočky v Česku a potřeba znalosti cizích jazyků rok od roku roste. Zejména angličtina se vyšvihla tak, že bez ní se už Čech neobejde. Jazykové společnosti tohoto trendu využili a kurzy anglického jazyka někde najdeme téměř na každém kroku. Společnost Speak Up, která úspěšně působí v Polsku a Rusku, věří, že i přes velkou saturaci na trhu je zde pro ni místo.

Po průzkumu trhu se firma Speak Up rozhodla pro svůj rozvoj na českém trhu využít master-franšízingu. V tuto chvíli hledá vhodného partnera, který by se postaral o založení prvního franšízového centra a následně vyhledával další franšízanty pro vytvoření sítě. Zatím takového partnera firma nenašla.

Trh jazykových agentur v Česku však trápí příliš velká přesycenost. Mnoho společností, ať už franšízových či rozvíjejících se vlastními silami dává velké prostředky spíše na svou propagaci k získání více klientů, než na větší expanzi. „Získat a hlavně udržet klienta je základním předpokladem pro jazykové agentury. V dnešní době už to není jen o kurzech, ale také o tlumočení, překladech a dalších doplňkových jazykových službách,“ dodává Marek Halfar, jednatel společnosti PROFIT system.

Franšízový koncept Speak Up to bude mít v České republice těžké, protože nabízí jen kurzy angličtiny. Ostatní jazykové agentury už do svého portfolia raději přidaly i další jazyky, protože poptávka po cizích jazycích stoupá. Firmě Speak Up může pomoci její dobré výsledky, které může využít pro expanzi. „V zemích, kde působíme, naše školy dosahují obratu až 40 %,“ říká Daniel Fischer, ředitel mezinárodního rozvoje Speak Up.