Anglicky, hlasitě!
Globalizace vede k situacím, kdy mnoho zahraničních firem zakládá své dceřiné pobočky v Česku a potřeba znalosti cizích jazyků rok od roku roste. Zejména angličtina se vyšvihla tak, že bez ní se už Čech neobejde. Jazykové společnosti tohoto trendu využili a kurzy anglického jazyka někde najdeme téměř na každém kroku. Společnost Speak Up, která úspěšně působí v Polsku a Rusku, věří, že i přes velkou saturaci na trhu je zde pro ni místo.
Po průzkumu trhu se firma Speak Up rozhodla pro svůj rozvoj na českém trhu využít master-franšízingu. V tuto chvíli hledá vhodného partnera, který by se postaral o založení prvního franšízového centra a následně vyhledával další franšízanty pro vytvoření sítě. Zatím takového partnera firma nenašla.
Trh jazykových agentur v Česku však trápí příliš velká přesycenost. Mnoho společností, ať už franšízových či rozvíjejících se vlastními silami dává velké prostředky spíše na svou propagaci k získání více klientů, než na větší expanzi. „Získat a hlavně udržet klienta je základním předpokladem pro jazykové agentury. V dnešní době už to není jen o kurzech, ale také o tlumočení, překladech a dalších doplňkových jazykových službách,“ dodává Marek Halfar, jednatel společnosti PROFIT system.
Franšízový koncept Speak Up to bude mít v České republice těžké, protože nabízí jen kurzy angličtiny. Ostatní jazykové agentury už do svého portfolia raději přidaly i další jazyky, protože poptávka po cizích jazycích stoupá. Firmě Speak Up může pomoci její dobré výsledky, které může využít pro expanzi. „V zemích, kde působíme, naše školy dosahují obratu až 40 %,“ říká Daniel Fischer, ředitel mezinárodního rozvoje Speak Up.
PŘEČTI ČLÁNKY
Marta Toulová je majitelkou jednoho z nejvíce rostoucích franšízových center Helen Doron English v Českých Budějovicích. Zeptali jsme se jí, jaký je její recept na úspěch.
Vzdělávací franšíza Logiscool chce proniknout dál do regionů. Může zde fungovat více jak 30 poboček.
Školy Maple Bear vznikají díky franšíze po celém světě a využívají dobré pověsti kanadského vzdělávacího modelu. V Česku míří do největších měst.
Williama, prince z Walesu, zaujal koncept Young Engineers. Líbí se mu jeho přístup, který v dětech vzbuzuje nadšení pro techniku. Zaujme i franšízanty v Česku?
„Vzdělávací workshopy jsou naším nejžádanějším produktem. Proto se na ně zaměřujeme v novém obchodním modelu pro franšízanty,“ říká Kamila Holody z Edukida.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Konopné potraviny, nápoje, CBD kapsle a kosmetika jsou stále žádanější. Za značku Cbweed nám příležitosti pro nové podnikatele přiblížil její franšízor Riccardo Ghibellini.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Populární na fóru
Angličtina hlasitě
Aby ne, dneska angličtinu potřebuje pomalu i prodavačka. Tak aby o ní nebyl zájem. Mě je 45 a taky jsem musel začít chodit na kurzy kvůli zaměstnání. Ale není to...
Matika snadno a rychle
Vidíte, Bedřichu, máte příležitost něco vytvořit :)
Matika snadno a rychle
Jo, není něco i pro dospělé? Někteří jedinci by lekce matiky potřebovali...
Matika snadno a rychle
Zajímavá franchisa. Je dobře, že se někdo konečně zajímá i o vzdělání matematické