První dvě provozovny Business place se nacházejí v Praze, z nichž je vedena jako franšízová. Společnost Trieste Praha, která drží franšízovou licenci, plánuje rozšíření i do dalších měst ČR.
Úterý
16.12.2014
Coworkingová centra se dostávají do podvědomí podnikatelů. Koncept Business place vsadil na franšízu.
 

Nalézt vhodnou kancelář je v dnešní době běh na dlouhou trať. Není tak snazší, když si podnikatel už zařízené kancelářské místo pronajme. Coworking, slovo zatím v našich končinách mladé, se začíná u nás stále více rozvíjet. Společnost Trieste Praha na trhu provozuje koncept Business place nabízející službu sdílených kanceláří. Poskytovat služby ji můžete i vy jako franšízant.

Pro franšízový model spolupráce se společnost rozhodla z důvodu lepších výsledků u franšízantů než samostatných zaměstnanců. „Při rozvoji vlastními silami naše pobočky fungovaly jen za naší osobní přítomnosti. Ve zbylém čase přestali zaměstnanci efektivně pracovat. To nás vedlo k tomu najít partnery, kteří by se osobně a finančně angažovali v budování byznysu. Franšízing byl jedinou možnou volbou,“ komentuje situaci jednatel firmy Trieste Praha Ladislav Pelikán.

První franšízová kancelář byla otevřena v Praze. Tam se nachází už dvě kanceláře, kde mohou klienti využít coworkingového centra Business place. „Myslíme, že v hlavním městě je místo na další provozny. Rádi bychom se ale pomocí franšíz dostali i do měst jako Brno, Plzeň či Ostrava,“ doplňuje pro Franchising.cz Ladislav Pelikán.

Trh coworkingových center je relativně mladý a podnikatelé mnohdy teprve hledají ty správné koncepty. Některé jsou úspěšné, jiné se snaží nalákat na přidané sociální služby a některé už zkrachovaly,“ popisuje trh Ladislav Pelikán. To dokazují i statistiky portálu navolnenoze.cz, kdy v Praze působí 23 společností nabízejících služby coworkingu. V Brně a Ostravě už je nabídka menší, je zde 8 respektive 7 společností. Je tak patrné, že trh bude dále růst.