Franšízing pomohl cestovní agentuře Invii a cestovní kanceláři Exim tours k vyvinutí největších pobočkových sítí v ČR.
Čtvrtek
18.12.2014
Cestovním agenturám a kancelářím rostou rok od roku tržby. Mnoho z nich využívají i franšízu pro svůj rozvoj. Ušetří tak náklady.
 

Cestování se stalo nejoblíbenější zálibou všech věkových kategorií. Toho využívají i cestovní agentury a kanceláře, které bojují o každého zákazníka svými nabídkami různých destinací. Češi totiž za cestování utrácí čím dál více, jen za první pololetí roku 2014 utratili dle Českého statistického úřadu v zahraničí 50 miliard korun. Cestovní byznys přilákal i spoustu společností, které se rozvíjejí pomocí franšízingu.

Na českém trhu působí dle statistiky Asociace cestovních kanceláří a agentur přes 7 tisíc cestovních agentur, z čehož jen velmi malé procento má na trhu větší vliv. Největší sítí poboček, z nichž většina působí na bázi franšízové spolupráce, se může chlubit společnost Invia. Ta zaznamenává ročně obrat přes 1 miliardu a počet kanceláří převyšuje 100 po celé ČR. 

Její devizou je prodej online zájezdů, který zaznamenává stále větší nárůst. "Na českém trhu narůstá obliba pořizování letní dovolené v režimu first minute. Oproti loňskému roku také lidé investují do zájezdu větší částky, na léto 2015 přesahuje 14 300 korun. Nejoblíbenější destinací zůstávají Řecko a Turecko," dodává marketingový ředitel Invia Michal Tůma. Velký podíl mezi agenturami mají také společnosti Student Agency a Zájezdy.cz.

Franšízové licence z oblasti cestovního ruchu jsou u českých podnikatelů oblíbené a pro firmy je tak rozvoj mnohem rychlejší a méně nákladnější, než by stavily svou franšízovou síť samy,“ komentuje situaci na trhu obchodní manažerka PROFIT system Gabriela Petrová.

To dokazuje i oblast cestovních kanceláří, kde jedna z největších firem v Česku využívá franšízing. Jedná se o Exim tours. Ta provozuje 74 franšízových poboček a 41 vlastních, které se nachází ve velkých městech. V roce 2013 zaznamenala obrat ve výši 3,6 miliardy korun.


Populární na fóru

Jak nejlépe propagovat firmu?

Dobrý den, tak mne ještě napadá, že moc fajn způsob propagace firmy je vytvoření blogu, web stránek. Určitě je dobré je mít, aby lidé věděli o vaší službě....

6 komentář(e)
posledni 28.10.2018
Únik z reality jako byznys

Chcete-li získat ziskové a oblíbené úniková místnost, není nutné zakoupit povolení. Díky tomu mohou pomoci také zkušení profesionální návrháři. Například...

1 komentář(e)
posledni 01.03.2018
Pošta s franšízou

Dobrý den,Česká pošta už provozuje 200 franšízových pošt jako Pošta Partner. Očekává, že do franšíz převede téměř všechny provozovny. V tuto chvíli...

3 komentář(e)
posledni 15.12.2014
Pošta s franšízou

Téma České pošty mě taky zaujalo. Jaké jsou podmínky pro získání franchisy České pošty. Tenhle byznys by mohl mít dobrou budoucnost.Děkuji

3 komentář(e)
posledni 11.12.2014
Pošta s franšízou

Hodně jsem četl, že Pošta bude mít franšízové pobočky. Má už nějaké?

3 komentář(e)
posledni 05.12.2014
Přeměna České pošty

No jsem zvědavá, co se stane, když franšízanta nenajdou. Je zruší a nebude nic. Lidi pak budou jezdit dávat balíky a dopisy kilometry daleko.

1 komentář(e)
posledni 26.11.2014
Jak nejlépe propagovat firmu?

Souhlasím, jde o cílovku i o typ produktu ... ideálním nástrojem, a zvlášť pro začínající firmu s omezenými prostředky, je inbound marketing - nabídnout svým...

6 komentář(e)
posledni 10.11.2014
Jak nejlépe propagovat firmu?

Řekl bych že je nejdůležitější je znát cílovou skupinu svých zákazníků. Jinak se budou nabízet vaše produkty či služby mladým uživatelům sedících dnes a...

6 komentář(e)
posledni 06.11.2014