18.12.2014

Rostoucí byznys

Cestovním agenturám a kancelářím rostou rok od roku tržby. Mnoho z nich využívají i franšízu pro svůj rozvoj. Ušetří tak náklady.

Cestování se stalo nejoblíbenější zálibou všech věkových kategorií. Toho využívají i cestovní agentury a kanceláře, které bojují o každého zákazníka svými nabídkami různých destinací. Češi totiž za cestování utrácí čím dál více, jen za první pololetí roku 2014 utratili dle Českého statistického úřadu v zahraničí 50 miliard korun. Cestovní byznys přilákal i spoustu společností, které se rozvíjejí pomocí franšízingu.

Pobočka Invie v modré a bílé barvě Foto Invia.cz

Franšízing pomohl cestovní agentuře Invii a cestovní kanceláři Exim tours k vyvinutí největších pobočkových sítí v ČR.

Na českém trhu působí dle statistiky Asociace cestovních kanceláří a agentur přes 7 tisíc cestovních agentur, z čehož jen velmi malé procento má na trhu větší vliv. Největší sítí poboček, z nichž většina působí na bázi franšízové spolupráce, se může chlubit společnost Invia. Ta zaznamenává ročně obrat přes 1 miliardu a počet kanceláří převyšuje 100 po celé ČR. 

Její devizou je prodej online zájezdů, který zaznamenává stále větší nárůst. "Na českém trhu narůstá obliba pořizování letní dovolené v režimu first minute. Oproti loňskému roku také lidé investují do zájezdu větší částky, na léto 2015 přesahuje 14 300 korun. Nejoblíbenější destinací zůstávají Řecko a Turecko," dodává marketingový ředitel Invia Michal Tůma. Velký podíl mezi agenturami mají také společnosti Student Agency a Zájezdy.cz.

Franšízové licence z oblasti cestovního ruchu jsou u českých podnikatelů oblíbené a pro firmy je tak rozvoj mnohem rychlejší a méně nákladnější, než by stavily svou franšízovou síť samy,“ komentuje situaci na trhu obchodní manažerka PROFIT system Gabriela Petrová.

To dokazuje i oblast cestovních kanceláří, kde jedna z největších firem v Česku využívá franšízing. Jedná se o Exim tours. Ta provozuje 74 franšízových poboček a 41 vlastních, které se nachází ve velkých městech. V roce 2013 zaznamenala obrat ve výši 3,6 miliardy korun.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank