Rostoucí byznys
Cestování se stalo nejoblíbenější zálibou všech věkových kategorií. Toho využívají i cestovní agentury a kanceláře, které bojují o každého zákazníka svými nabídkami různých destinací. Češi totiž za cestování utrácí čím dál více, jen za první pololetí roku 2014 utratili dle Českého statistického úřadu v zahraničí 50 miliard korun. Cestovní byznys přilákal i spoustu společností, které se rozvíjejí pomocí franšízingu.
Na českém trhu působí dle statistiky Asociace cestovních kanceláří a agentur přes 7 tisíc cestovních agentur, z čehož jen velmi malé procento má na trhu větší vliv. Největší sítí poboček, z nichž většina působí na bázi franšízové spolupráce, se může chlubit společnost Invia. Ta zaznamenává ročně obrat přes 1 miliardu a počet kanceláří převyšuje 100 po celé ČR.
Její devizou je prodej online zájezdů, který zaznamenává stále větší nárůst. "Na českém trhu narůstá obliba pořizování letní dovolené v režimu first minute. Oproti loňskému roku také lidé investují do zájezdu větší částky, na léto 2015 přesahuje 14 300 korun. Nejoblíbenější destinací zůstávají Řecko a Turecko," dodává marketingový ředitel Invia Michal Tůma. Velký podíl mezi agenturami mají také společnosti Student Agency a Zájezdy.cz.
„Franšízové licence z oblasti cestovního ruchu jsou u českých podnikatelů oblíbené a pro firmy je tak rozvoj mnohem rychlejší a méně nákladnější, než by stavily svou franšízovou síť samy,“ komentuje situaci na trhu obchodní manažerka PROFIT system Gabriela Petrová.
To dokazuje i oblast cestovních kanceláří, kde jedna z největších firem v Česku využívá franšízing. Jedná se o Exim tours. Ta provozuje 74 franšízových poboček a 41 vlastních, které se nachází ve velkých městech. V roce 2013 zaznamenala obrat ve výši 3,6 miliardy korun.
PŘEČTI ČLÁNKY
„Jsme jedinou franšízovou sítí v oboru v EU, která nabízí jednoroční zkušební období „partnerství“, říká Radek Straka, majitel franšízy Extra Services.
Byznys, který nikdy nespí. Tak lze popsat provozování čerpacích stanic. Příležitost stát se jejich provozovateli nabízí například síť OMV.
Společnost DoDo otevřela letos na podzim nové franšízové pobočky. Další rozšiřování sítě franšízantů chystá na rok 2023.
Společnost Adiv Lease hledá partnery podnikatele, díky nimž rozšíří síť Rent-pointů. Co vše potřebují k rozjezdu svého podnikání?
Prázdniny a doba dovolených jsou za námi. Láká vás podnikání v cestovním ruchu? S franšízou Colona Glamping můžete rozjet byznys i do půl roku.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Konopné potraviny, nápoje, CBD kapsle a kosmetika jsou stále žádanější. Za značku Cbweed nám příležitosti pro nové podnikatele přiblížil její franšízor Riccardo Ghibellini.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Populární na fóru
Jak nejlépe propagovat firmu?
Dobrý den, tak mne ještě napadá, že moc fajn způsob propagace firmy je vytvoření blogu, web stránek. Určitě je dobré je mít, aby lidé věděli o vaší službě....
Únik z reality jako byznys
Chcete-li získat ziskové a oblíbené úniková místnost, není nutné zakoupit povolení. Díky tomu mohou pomoci také zkušení profesionální návrháři. Například...
Pošta s franšízou
Dobrý den,Česká pošta už provozuje 200 franšízových pošt jako Pošta Partner. Očekává, že do franšíz převede téměř všechny provozovny. V tuto chvíli...
Pošta s franšízou
Téma České pošty mě taky zaujalo. Jaké jsou podmínky pro získání franchisy České pošty. Tenhle byznys by mohl mít dobrou budoucnost.Děkuji
Pošta s franšízou
Hodně jsem četl, že Pošta bude mít franšízové pobočky. Má už nějaké?
Přeměna České pošty
No jsem zvědavá, co se stane, když franšízanta nenajdou. Je zruší a nebude nic. Lidi pak budou jezdit dávat balíky a dopisy kilometry daleko.
Jak nejlépe propagovat firmu?
Souhlasím, jde o cílovku i o typ produktu ... ideálním nástrojem, a zvlášť pro začínající firmu s omezenými prostředky, je inbound marketing - nabídnout svým...
Jak nejlépe propagovat firmu?
Řekl bych že je nejdůležitější je znát cílovou skupinu svých zákazníků. Jinak se budou nabízet vaše produkty či služby mladým uživatelům sedících dnes a...