Z amerických fastfoodových řetězců se u nás daří nejlépe společnosti McDonald’s, která u nás provozuje 95restaurací. Na trh vstoupila v roce 1992.
Neděle
21.12.2014
Sítě s rychlým občerstvením si u nás získaly svou tradici. Nicméně i ony už musí počítat s tím, že trh se mění. Je konec fastfoodům?
 

Fastfoodové řetězce si i přes neustále zvyšující se kritické ohlasy získaly své zákazníky. Hlavní společnosti nabízející služby rychlého občerstvení též pokračují nadále ve vyhledávání dobrých lokalit, kam umístit své restaurace. I oni se však musí potýkat s konsolidací gastronomického trhu. Problémy jim způsobuje také trend poptávky po zdravých potravinách, na což musí fastfoody reagovat.

Největší franšízový řetězec u nás, McDonald’s, se například loni potýkal s poklesem tržeb, ty mu klesly meziročně o 1,8 % na 4,1 miliardy korun. Ve výsledcích společnosti se dle jejího vyjádření odrazila složitá situace v odvětví pohostinství a veřejného stravování. McDonald’s u nás provozue 95 restaurací, z nichž většina je franšízových, a dle firmy má český trh potenciál na 150 poboček.

Druhým největším konceptem s rychlým občerstvením je u nás KFC, který u nás rozvíjí sama společnost AmRest na základě master-franšízové licence. Tržby KFC loni přesáhly 1,9 miliardy korun, což je růst o 4 %. Majitel AmRest se mimo to zaměřil také na posilování svých jednotek v regionech. Aktuálně jejich počet dosahuje 68. Společnost AmRest ve svém portfoliu drží i koncept BurgerKing či Starbucks.

Poklesu zákazníků se neubránil ani nejúspěšnější franšízová síť ve světě, společnost Subway. „Loni jsme zaznamenali pokles tržeb i zákazníků o 1 %, ale za půl roku letošního roku jsme však i díky novým pobočkám zvýšily tržby o 7 %,“ dodává development manager pro region CEE Martin Princ. U nás se Subway zatím moc nerozvíjí, ale to chce změnit. Zatím zde provozuje 17 restaurací.

Gastronomický trh se potýká s konsolidací, kdy si zákazníci pečlivěji vybírají, co budou jíst. Trendem je zvýšený zájem o zdravé potraviny, což vede fastfoodové řetězce k investování prostředků do zdravějších a kvalitnějších surovin. McDonald’s například spustil internetovou stránku Narovinu.cz, kde se lidé mohou zeptat na cokoliv, co se týká surovin a přípravy jídel.


Populární na fóru

Dotazník regionální produkty a gastroturismus

Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...

1 komentář(e)
posledni 07.01.2022
Taco Bell na cestě k vrcholu

Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.

1 komentář(e)
posledni 05.08.2021
Úspěšný rok pro Subway

Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...

1 komentář(e)
posledni 13.02.2020
Subway vidí potenciál na benzinkách

Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....

2 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Subway vidí potenciál na benzinkách

a

2 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015