22.12.2014

Novinky čekají

O situaci na franšízovém trhu a novinkách pro rok 2015 jsme si v Rozhovoru týdne povídali s Barborou Štanglovou, šéfredaktorkou magazínu Vlastní firma FRANCHISING.

Časopis Vlastní firma FRANCHISING vstupuje do čtvrtého roku své existence. Na co mohou Vaši čtenáři těšit v lednovém čísle?

První číslo našeho časopisu v roce 2015 přinese velmi zajímavý rozhovor s oblíbeným hercem a dnes i majitelem restaurace Tomášem Hanákem. Mimo jiné nám v něm prozradí, co ho vedlo k odstartování vlastního podnikání a jak si v nižborské hospůdce plní sny. V rubrice Supertéma najdete příklady značek působících v oblasti vzdělávání, které se u nás rozvíjejí prostřednictvím franšízantů. Dozvíte se také, jako to vypadá na tuzemském online trhu a spoustu dalších zajímavých informací.

Portál Franchising.cz získává další čtenáře, kteří hledají informace a novinky o franšízovém světě. Mohla byste franšízový trh v letošním roce nějak zhodnotit?

I v letošním roce počet franchisových konceptů na tuzemském trhu vzrostl. Začali zde fungovat zcela nové koncept. Mezi novými značkami můžeme v letošním roce najít například značky jako Boutique Gurmán (síť obchodů s delikatesami), Quickwash (síť samoobslužných prádelen) nebo Rentis, síť autopůjčoven, která na tuzemském trhu našla master-franšízového partnera. Pozitivní zprávou je, že i nadále přetrvává trend, kdy domácí sítě převyšují počet těch zahraničních. Co se týče celkového růstu počtu franšízových značek na tuzemském trhu, měl by být zhruba stejný jako v roce 2013.

Už rok funguje portál Franchising.sk, který oslavil letos první výročí. Jak to s franšízingem vypadá tam?

Rozvoj franšízového trhu na Slovensku je o něco pomalejší. Nicméně o to větší skrývá potenciál, zejména pro domácí franšízové koncepty. V tomto ohledu je situace od našeho trhu odlišná. Počet zahraničních konceptů zatím vysoce převyšuje počet těch domácích. Jak říká i sám prezident Slovenské franšízové asociace, jedním z důvodů této skutečnosti je to, že vznik, tvorba a rozvoj nové, původem slovenské, franšízové sítě je dlouhodobý a poměrně finančně náročný proces. Každý franšízový koncept nabízený jako úspěšný a hodnotný produkt musí být nejprve v praxi ověřený, jinak si nezíská důvěru rozumného zájemce o licenci.

Plánujete nějaké novinky pro Vaše čtenáře v dalším roce?

Našim čtenářům chceme přinášet co nejzajímavější a také nejužitečnější informace. Proto jsme se rozhodli více využívat externích autorů z řad odborníků. Na stránkách magazínu, ale i na portálu Franchising.cz tak najdete řadu rad od odborníků na různá témata jako marketing, online byznys, legislativu a podobně. Upozornit bych chtěla také na naše Forum na portálu Franchising.cz, a i Franchising.sk samozřejmě, které vidíme jako prostor, kde můžeme s našimi čtenáři diskutovat, odpovídat jim na dotazy. Poprosila bych tak všechny, aby v případě, že nám budou chtít něco sdělit nebo budou mít nějaký dotaz, neváhali a obrátili se na nás prostřednictvím Fóra. I díky jejich postřehům totiž budeme moci náš portál a i magazín nadále zlepšovat tak, aby v něm našli to, co hledají.  

Co byste vzkázala Vašim čtenářům do nového roku?

Spíše než vzkaz bych pro ně měla přání. Kromě toho nejdůležitějšího, tedy zdraví, bych jim ráda do roku 2015 popřála hodně štěstí, pohody a všeho dobrého. A pro ty, kteří uvažují o založení vlastní firmy, bych přála odvahu udělat ten první a nejdůležitější krok k vlastnímu podnikání.  

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank