Novinky čekají
Časopis Vlastní firma FRANCHISING vstupuje do čtvrtého roku své existence. Na co mohou Vaši čtenáři těšit v lednovém čísle?
První číslo našeho časopisu v roce 2015 přinese velmi zajímavý rozhovor s oblíbeným hercem a dnes i majitelem restaurace Tomášem Hanákem. Mimo jiné nám v něm prozradí, co ho vedlo k odstartování vlastního podnikání a jak si v nižborské hospůdce plní sny. V rubrice Supertéma najdete příklady značek působících v oblasti vzdělávání, které se u nás rozvíjejí prostřednictvím franšízantů. Dozvíte se také, jako to vypadá na tuzemském online trhu a spoustu dalších zajímavých informací.
Portál Franchising.cz získává další čtenáře, kteří hledají informace a novinky o franšízovém světě. Mohla byste franšízový trh v letošním roce nějak zhodnotit?
I v letošním roce počet franchisových konceptů na tuzemském trhu vzrostl. Začali zde fungovat zcela nové koncept. Mezi novými značkami můžeme v letošním roce najít například značky jako Boutique Gurmán (síť obchodů s delikatesami), Quickwash (síť samoobslužných prádelen) nebo Rentis, síť autopůjčoven, která na tuzemském trhu našla master-franšízového partnera. Pozitivní zprávou je, že i nadále přetrvává trend, kdy domácí sítě převyšují počet těch zahraničních. Co se týče celkového růstu počtu franšízových značek na tuzemském trhu, měl by být zhruba stejný jako v roce 2013.
Už rok funguje portál Franchising.sk, který oslavil letos první výročí. Jak to s franšízingem vypadá tam?
Rozvoj franšízového trhu na Slovensku je o něco pomalejší. Nicméně o to větší skrývá potenciál, zejména pro domácí franšízové koncepty. V tomto ohledu je situace od našeho trhu odlišná. Počet zahraničních konceptů zatím vysoce převyšuje počet těch domácích. Jak říká i sám prezident Slovenské franšízové asociace, jedním z důvodů této skutečnosti je to, že vznik, tvorba a rozvoj nové, původem slovenské, franšízové sítě je dlouhodobý a poměrně finančně náročný proces. Každý franšízový koncept nabízený jako úspěšný a hodnotný produkt musí být nejprve v praxi ověřený, jinak si nezíská důvěru rozumného zájemce o licenci.
Plánujete nějaké novinky pro Vaše čtenáře v dalším roce?
Našim čtenářům chceme přinášet co nejzajímavější a také nejužitečnější informace. Proto jsme se rozhodli více využívat externích autorů z řad odborníků. Na stránkách magazínu, ale i na portálu Franchising.cz tak najdete řadu rad od odborníků na různá témata jako marketing, online byznys, legislativu a podobně. Upozornit bych chtěla také na naše Forum na portálu Franchising.cz, a i Franchising.sk samozřejmě, které vidíme jako prostor, kde můžeme s našimi čtenáři diskutovat, odpovídat jim na dotazy. Poprosila bych tak všechny, aby v případě, že nám budou chtít něco sdělit nebo budou mít nějaký dotaz, neváhali a obrátili se na nás prostřednictvím Fóra. I díky jejich postřehům totiž budeme moci náš portál a i magazín nadále zlepšovat tak, aby v něm našli to, co hledají.
Co byste vzkázala Vašim čtenářům do nového roku?
Spíše než vzkaz bych pro ně měla přání. Kromě toho nejdůležitějšího, tedy zdraví, bych jim ráda do roku 2015 popřála hodně štěstí, pohody a všeho dobrého. A pro ty, kteří uvažují o založení vlastní firmy, bych přála odvahu udělat ten první a nejdůležitější krok k vlastnímu podnikání.
PŘEČTI ČLÁNKY
Konopné potraviny, nápoje, CBD kapsle a kosmetika jsou stále žádanější. Za značku Cbweed nám příležitosti pro nové podnikatele přiblížil její franšízor Riccardo Ghibellini.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Chocafé je kavárna, kde proudí především belgická čokoláda. Co tento koncept nabízí franšízantům nám v rozhovoru přiblíží zakladatel značky Jan Novák.
„Počty franšíz s vaflemi, palačinkami a lívanci rostou. Nyní cílíme na všechna krajská města“, říkají franšízoři Elvis Osmanović a Dino Pekez.
„Jsme velmi rádi, že i přes nepříznivou ekonomickou situaci v maloobchodě se všem prodejnám podařilo růst,“ říká franšízor Tomáš Voženílek.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
Nejsilnější značky v oblasti franšízingu pro rok 2017 jsou KFC, Dunkin’ Donuts a McDonald’s.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI