První kavárna Starbucks byla otevřena v roce 2008 v Praze. Za šest let se jejich počet zde zvedl na 16.
Úterý
23.12.2014
Společnost AmRest pokračuje pro kavárny Starbucks v získávání zákazníků i mimo Prahu. První pobočka byla otevřena v Brně.
 

Americké franšízové koncepty láká Česko pro jeho dobrou lokalitu a dynamický růst. Nicméně prorazit se zatím podařilo fastfoodovému řetězci McDonald’s. Kavárnám Starbucks, které se u nás však nerozvíjí přímo jako franšíza, se zatím nezadařilo proniknout do všech regionů. Master-franšízovou licenci v Česku drží společnost AmRest, která koncept Starbucks rozvíjí sama, jednotlivé franšízy neposkytuje.

Nejvíce kaváren Starbucks se nachází v Praze, avšak před dvěma roky si společnost AmRest zadala za cíl proniknout i do dalších regionů Česka. Po 2 otevřených pobočkách v Ostravě se první kavárna v prosinci letošního roku objevila v Brně. „Kavárnou, která byla otevřena v obchodním centru Olympia, jsme vstoupili do regionu Jihomoravského kraje,“ dodal Brian Aherne, regionální ředitel provozu Starbucks za Českou republiku a jižní Polsko. Kaváren Starbucks se tak v Česku nachází už 19.

Uspět s kavárnami v regionech je v Česku těžké. Mnoho kavárenských řetězců se zaměřuje především na Prahu, kde vidí největší potenciál růstu. Ač se chtějí dostat i do dalších měst Česka, Praha zůstává jejich prioritou. Trh je zde už nasycen, což dokazuje i slabší expanze kavárenských sítí. Odborníci se shodují, že v Česku už není místo na další síť. To dokazuje i odchod franšízové značky Gloria Jeans Coffee, která trh opustila v roce 2012.

Situaci na trhu shrnul jednatel firmy CrossCafe Jan Janák: „Pro toho lepšího je místo všude a vždycky. Pokud tedy přijde koncept, který bude lepší než ty současné, není důvod, proč by se neměl prosadit. Ale lepší musí být ve všech směrech. Nestačí být jen větší a bohatší. To obvykle končí po otevření několika kaváren jen pouze větším a dražším prodělkem. I takové případy již na českém trhu byly.“


Populární na fóru

Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Prodej podniku - nápadu

To s vámi soucítím. Také jsem měla jeden celkem úspěšný projekt, ale stál mě veškerý čas, takže už mě ke konci ani tolik netěšil... Společnost se určitě...

2 komentář(e)
posledni 24.11.2017
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015
Prodej podniku - nápadu

Dobrý den, mám podnik v gastronomii, je to jedinečný nápad založený v srpnu 2014, na facebooku máme přes 10tis fanoušků a nemáme problém, co se týče...

2 komentář(e)
posledni 16.06.2015
Fast food franchises

Dobrý den, protože ráda cestuji, dovolím si říct, že jsem viděla řadu zajímavých konceptů, které mají po světě řadu poboček - nevím, jestli zrovna...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014
Fast food franchises

Fastfoodové koncepty jsou u franchisové spolupráce nejoblíbenější, avšak český gastronomický trh aktuálně zažívá konsolidaci. Tudíž dle našich informací je...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014