29.12.2014

Káva s tradicí

Kavárenský koncept Coffeeshop Company chce získat zákazníky vídeňským stylem podávání kávy. Počet kaváren v Česku zatím dosahuje 12.

Vídeňský styl kávy přináší ve svých kavárnách franchisový koncept Coffeeshop Company. Zvyklost přípravy kávy původem z Rakouska oceňují zákazníci po celém světě. Ve státech Visegradské čtyřky se o rozvoj tohoto konceptu stará slovenská firma Tizia, která získala master-franšízovou licenci.

kavárna lounge Coffeeshop Company Foto Coffeeshop Company

Master-franšízovou licenci Coffeeshop Company pro země V4 drží firma Tizia spol. V České republice je 12 kaváren, na Slovensku 23, v Maďarsku 24 a v Polsku 5.

I přes nepřízeň na trhu pro kavárenské řetězce se firmě podařilo otevřít v Praze 2 pobočky Coffeeshop Company. Pomáhá jí především fakt, že potenciálním franšízantům nabízí mnoho typů provozních míst, takže si podnikatel může otevřít kavárnu téměř kdekoliv. „Naše strategie je být flexibilní. Dokážeme se v maximální míře přizpůsobit lokalitě a přitom zachovat koncepční prvky,“ přibližuje cíle manažer franšízového rozvoje Mário Vrbovský. V Česku se aktuálně nachází 12 franšízových kaváren a firma zde chce otevřít další, především v Praze.

Více se vídeňský styl pití kávy uchytil na Slovensku a zvláště v Maďarsku. Dáno to může být i tím, že trh v těchto zemích není tolik konkurenční jako v Česku. „V každé krajině V4 jsme otevřeli nové pobočky, zejména silný rozvoj pokračoval v Maďarsku, kde se nám podařilo rozvíjet především modulové kavárny M2,“ dodává Mário Vrbovský s tím, že M2 jsou nejmenší moduly o rozloze 3 m2. Tyto mobilní pobočky jsou vhodné kamkoliv.

Poslední zemí V4, kde mohou zákazníci navštívit kavárnu Coffeeshop Company, je Polsko. Tam se zatím nachází jen 5 kaváren. „Franšízanty hledáme ve všech zemích V4, vidíme zde stále potenciál pro další provozovny,“ říká Mário Vrbovský.

Pokud jde celkově o český trh, bude to mít společnost Tizia velmi těžké. Kavárenské firmy se zaměřují především na Prahu, kde vidí největší potenciál. Ovšem i v regionech je pro kavárny místo, otázkou však zůstává, jakou strategii v těchto lokalitách firmy zvolí.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank