V Česku se nacházejí 2 monobrandové prodejny LEGO wear a 11 obchodů, v kterých se nachází koutek s tímto oblečením.
Sobota
10.01.2015
Dánský majitel oblečení LEGO wear se rozhodl orientovat spíše na expanzi tzv. shop-in-shop. Podmínky podpory se nemění.
 

Hračky Lego jsou oblíbenou zábavou pro všechny děti. Popularitu využila i dánská společnost LEGO k vytvoření značky dětského oblečení LEGO wear. Loni však dospěla k názoru změnit podmínky rozvoje této značky a přizpůsobit se musela i firma SmartLife, která ji zastupuje v Česku a na Slovensku. Zásadní změnou je rozhodnutí firmy nenazývat koncept jako franšízu a cílení na shop-in-shop.

Nové obchody LEGO wear z rozhodnutí majitele licence již nejsou nazývány franšízy, ale jsou označovány jako monobrandové prodejny. Jen ty mohou nést tento název pouze v případě, že prodává výhradně oblečení LEGO wear a nic jiného,“ komentuje změny ředitelka divize LEGO wear Jarmila Janíková. Podobné prodejny u nás fungují ve dvou případech v Praze a loni byla otevřena ještě v Žilině.

Výrobce oblečení LEGO wear se celosvětově orientuje na rozvoj shop-in-shop, tedy koutků už v zavedené prodejně. Společnost SmartLife tak není výjimkou. „V současné době jednáme s několika partnery, zájemci jsou především ze sektoru hračkáren, ale uvítáme samozřejmě i další partnery, kteří podnikají v oblasti textilu. Je žádoucí vybavit shop-in-shop stejným originálním nábytkem LEGO wear jako tomu bylo u franchis,“ komentuje situaci Jarmila Janíková.

Podmínky získání licence LEGO wear se nemění. Pokud se majitel obchodu rozhodne vybudovat koutek pro oblečení LEGO wear a začít jej prodávat, dostane od držitele SmartLife veškerou podporu v začátcích. Celkové náklady na shop-in-shop vyjdou asi na 250 eur/m2 při použití originálního nábytku LEGO wear.

V roce 2014 se podařilo firmě zavést dětské oděvy do řetězce Intersport, zatím jen v Čechách, ale firma věří, že se tak stane i v brzké době na Slovensku. Hlavním projektem společnosti je dále otevření outletové prodejny LEGO wear v Praze. Ta je naplánována na podzim letošního roku.