Proti supermarketům
Obchody Makro jsou známy především sortimentem pro podnikatele. Společnost Makro Cash & Carry ČR se však vydala na pomoc i obchodníkům, kteří vedou své malé obchody. Nabízí jim vstoupit pod značku Můj obchod, který rozvíjí na bázi franšízové spolupráce. Malým podnikatelům nabízí nejen podporu v přeměně, ale také v získání více zákazníků.
Malí živnostníci se svými obchody na podporu velké značky slyší, do aliance Můj obchod už vstoupilo téměř 400 prodejen. Z regionů je nejsilnější Praha a Střední Čechy, které zabírají čtvrtinu všech poboček v síti. „Cílem do tohoto roku je navýšit počet prodejen na 550. Pokračovat budeme také v inovacích a ve zlepšování servisu pro naše partnery,“ dodává Petr Soukup, marketingový manažer pro maloobchod firmy Makro Cash & Carry ČR. Pobočkám Můj obchod se zvyšuje obrat v průměru o 22 %.
„Jaký bude mít obchod velký obrat, záleží samozřejmě na dané lokalitě, konkurenci a dalších parametrech,“ oznamuje Petr Soukup s tím, že společnost se proto snaží pomoci svým partnerům zejména v získávání zákazníků. Osvědčila se například aplikace na tvorbu cenovek, kterou využilo na 12 tisíc unikátních uživatelů.
Společnost Makro Cash & Carry ČR je dceřinou firmou Metro Cash & Carry patřící do skupiny Metro Group. Velkoobchodní divize METRO Cash & Carry dosáhla ve finančním roce 2013/14 tržby ve výši 2,8 miliardy eur, což je meziročně o 9,5 % více. Česká firma Makro zaznamenala tržeb ve výši 1,012 miliardy eur (28,3 miliardy korun). Počet velkoobchodů u nás dosáhl 13 jednotek.
Síť malých obchodů podobně jako Makro u nás rozvíjí i společnost Tesco. Její dceřiná firma Tesco Franchise Store zde provozuje franšízové jednotky Žabka. Nejvíce se jich nachází v Praze a Středočeském kraji.
PŘEČTI ČLÁNKY
Prodejna novin a tabáku Relay je možností, jak podnikat pod známou značkou s minimálními nároky na počáteční investice. Jak se jim u nás daří a čím mohou oslovit zájemce?
Franšízový prodejce sypaného čaje a výběrové kávy letos získal podíl na čajové továrně přímo v Indii. Nové obchodní cíle nyní zaměřují především na zahraničí
„Celý náš byznys je postavený na lidech, jsou to nejcennější, co máme," říká Petr Adámek, franšízový specialista značky Náš chléb Vaše pekárna.
„Naším strategickým cílem je udržet trend v expanzi nových prodejen a zajistit rozvoj náš i obchodních partnerů," říká Jaroslav Smrčka, manažer sítě Traficon.
Poslední dva roky nebyly pro franšízu PONT to go procházkou růžovým sadem. Na co se aktuálně soustředí a jaké jsou plány do roku 2023?
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Konopné potraviny, nápoje, CBD kapsle a kosmetika jsou stále žádanější. Za značku Cbweed nám příležitosti pro nové podnikatele přiblížil její franšízor Riccardo Ghibellini.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Populární na fóru
Fornetti se mění v Minit
Zdravím,no někde je asi problém.Co myslíte?Petr
Pont zamířil na Florenc
0:38, pondělí, obchod PONT na Florenci: Přijel jsem z cesty, mám chuť na jedno plzeňské pivo. Pivo se zde prodává pouze po čtyřech půllitrech. První kopanec....
Fornetti se mění v Minit
Dokud se nezmění i ceny tak se nic moc neděje. Fornetti obchod jsem otevřel v Ostravě a držel jsem bez to bez zisku 3 měsíce. Krásně jsem jim naletěl na jejich...
Fornetti se mění v Minit
Zajímavé, docela ráda bych se dověděla více. Bude nějaký rozhovor?
Tesco na odchodu?
Co myslíte, je odchod Tesca z ČR reálný?
Má šanci na úspěch?
Do České republiky míří rakouský koncept Tiroler provozující obchůdky s alpskými delikatesami. Jeho zakladatel Wolfgang Obermüller prozradil jeho plány. Co...
Výhodou je důraz na kvalitu
Ani bych nečekal, že české čaje takto uspějí ve světě. Výborně!
Konkurenční boj začíná
Já bych je hnal, dyť jim to ukradli!