Češi sází na jídlo
Středoevropské zastoupení franšízového řetězce rychlého občerstvení Subway si v Česku a západním Polsku nechal vytvořit průzkum trhu o tom, jakou oblast by respondenti volili, kdyby se rozhodli pustit do podnikání. Největší šanci na úspěch by Češi viděli ve vlastním fast-foodu či restauraci. Naproti tomu Poláci preferují salony krásy a poradny na hubnutí.
Pro otevření fast-foodu nebo restaurace se vyslovilo 40 % dotázaných Čechů a více než čtvrtina oslovených Poláků. Mezi další volby Čechů na úspěšné podnikání pak patří vzdělávání a až poté kosmetika a zdraví. „Češi předpokládají další růst zájmu lidí o stravování v restauracích a fast-foodech. Jde o přirozený vývoj kopírující podobný trend na západ od nás,“ komentoval výsledky průzkumu Martin Princ, manažer rozvoje značky Subway ve střední a východní Evropě.
„Gastronomický trh zažívá v poslední době v České republice konsolidaci. Lidi si vybírají restaurace a zajímají se více o kvalitu nejen v oblasti podávaného jídla, ale také o prostředí restaurace jako takové,“ komentuje výsledky průzkumu Gabriela Petrová, business development poradenské společnosti PROFIT system. Její slova potvrzuje i vyšší poptávka podnikatelů v gastronomii o změnu image a designu jejich restauračních poboček.
Samotný Subway rozjel nejen v Česku, ale také v regionu střední a východní Evropy větší expanzi. U nás se mu zatím nedařilo prorazit tak jako ostatním americkým franšízovým konceptům zaměřující se na rychlé občerstvení. To ale hodlá firma změnit. Zaměřit se chce nejen na typické lokality jako centra měst a obchodní centra, ale také například dálnice. Zákazníci si mohou koupit typické sendviče už na 17 místech republiky.
Druhým nejčastějším oborem, kde Češi vidí potenciál úspěchu, se dle průzkumu stalo vzdělání (27 %), třetí skončila kosmetika a zdraví (23 %). Na čtvrtém místě se s 10 % umístila oblast oděvy a obuv.
PŘEČTI ČLÁNKY
V roce 2023 u nás otevřel jeden ze světově nejznámějších franšízových řetězců fast foodu šest nových restaurací. Jaké mají další byznysové plány?
Popularita kebabu je v posledních letech ve střední Evropě velká. Grilovaná kuřata zde zase mají tradici. Právě na to sází franšízor Mr. Kebab s novou značkou Pipi Grill.
Téměř polovinu franšízových partnerů McDonald's v Česku tvoří ženy a jsou úspěšné. Jako majitelky vedou hned několik restaurací.
„V současné nepředvídatelné době bych jako začínající podnikatel dal přednost franšíze před nezávislostí," říká Lubor Lelovits, franšízor Mr. Kebab.
Novou generální ředitelkou společnosti McDonald’s pro český a slovenský trh se stala Yuliya Badritdinova. Aktuálně tak má na starosti 3 trhy.
Nejčtenější
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
U solné terapie toto známé rčení skutečně platí. Franšízové Centrum Solné terapie CST ze Slovinska na tom staví úspěšný byznys. Nyní míří i na český trh.
Realitní trh v porovnání Česka, Evropy a Ameriky i metody moderního prodeje nemovitostí přibližuje v rozhovoru Mgr. Tomáš Jelínek, MBA, CEO franšízové společnosti Centrury21.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Subway vidí potenciál na benzinkách
a
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...