Společnost McDonald’s v Česku provozuje 95 restaurací, z čehož 35 je v rukou franšízantů.
Středa
28.01.2015
Franšízová síť McDonald’s přes pokles trhu zaznamenala loni vyšší počet zákazníků. Z amerických konceptů se jí daří nejvíce.
 

Hamburgery se staly pro Čechy jedním z nejoblíbenějších jídel. K rozmachu jejich popularity pomohl též americký franšízový řetězec McDonald’s. Ten sice ještě stále pracuje na výsledcích za loňský rok, avšak už teď se může pochlubit tím, že jeho restaurace loni navštívilo každý den přes 100 tisíc zákazníků. Dohromady to dělá číslo 39 milionů za rok.

Fastfoodová síť McDonald’s naposledy rozšířila počet svých restaurací na konci minulého roku. V pořadí 95. restaurace byla otevřena v Brně v Avion Shopping parku. Brno má už osmou pobočku McDonald’s. „Stále vidíme potenciál růstu v České republice. Vyloženě preferované lokality nemáme, jsme otevřeni novým nabídkám,“ dodává Zuzana Svobodová, ředitelka komunikace společnosti McDonald’s. Prostřednictvím franšízantů se rozvíjí 35 restaurací.

Loni také firma rozjela koncept menších jednotek tzv. Satelite, které byly otevřeny v pražských Štěrboholích, v OC Harfa a ještě v Jihlavě. Letos se zatím s další podobnou jednotkou nepočítá. „K restauraci typu Satelite musíme totiž mít nejen vhodnou lokalitu, ale navíc daná lokalita musí být v dostatečné blízkosti mateřské restaurace,“ doplňuje Zuzana Svobodová s tím, že tato jednotka samostatně nestojí, ale vždy spadá pod „normální“ restauraci.

Gastronomický trh zažívá v poslední době stagnaci, čehož si všímá nejen samotný McDonald’s, ale také různé výzkumné agentury a ostatní společnosti působící na trhu. Ovšem až se trh konsoliduje, zažije opět růst. „Dle našeho mínění je český trh stále nenasycen. Vycházíme z porovnání průměrné útraty a četnosti návštěv ve vyspělých evropských zemích a u nás,“ uzavírá Zuzana Svobodová.

Z těch známějších amerických řetězců, které se zaměřují na fastfoodovou oblast, u nás působí ještě KFC, Burger King a Subway. První dva jmenovaní, ač jsou také franšíza, se u nás podobným způsobem nerozvíjí. O jejich rozvoj se stará společnost AmRest. Nejvíce poboček má KFC, a to 66. 


Populární na fóru

Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Prodej podniku - nápadu

To s vámi soucítím. Také jsem měla jeden celkem úspěšný projekt, ale stál mě veškerý čas, takže už mě ke konci ani tolik netěšil... Společnost se určitě...

2 komentář(e)
posledni 24.11.2017
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015
Prodej podniku - nápadu

Dobrý den, mám podnik v gastronomii, je to jedinečný nápad založený v srpnu 2014, na facebooku máme přes 10tis fanoušků a nemáme problém, co se týče...

2 komentář(e)
posledni 16.06.2015
Fast food franchises

Dobrý den, protože ráda cestuji, dovolím si říct, že jsem viděla řadu zajímavých konceptů, které mají po světě řadu poboček - nevím, jestli zrovna...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014
Fast food franchises

Fastfoodové koncepty jsou u franchisové spolupráce nejoblíbenější, avšak český gastronomický trh aktuálně zažívá konsolidaci. Tudíž dle našich informací je...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014