Franšízová síť Sklizeno prodává své potraviny ve 13 prodejnách, z čehož 9 je v rukou franšízantů. Od loňského roku spolupracuje i se serverem Rohlik.cz, který se zabývá online prodejem potravin.
Neděle
01.02.2015
Čerstvé potraviny z farem se staly součástí nákupů většiny lidí. Franšízová síť Sklizeno plánuje potraviny sama zpracovávat.
 

Síť farmářských potravin Sklizeno sklízí úspěchy u svých prodejen s farmářskými potravinami. Loni se jí podařilo otevřít první franšízovou prodejnu v obchodním centru, a to v Campusu v Brně. Novinkou v této prodejně se stalo i zprovoznění restaurace s denní nabídkou jídel z vlastního řeznictví. Pobočky Sklizeno v obchodních centrech přibydou, v prvním čtvrtletí se plánuje otevření dalších dvou.

Mimo rozšiřování sítě Sklizeno zejména pomocí franšízantů se společnost chce soustředit i na vlastní výrobu a distribuci čerstvých potravin. „Díky majetkovému spojení s Agrodružstvem Miroslav jsme vloni nastartovali vlastní výrobu, prozatím vepřového masa z vlastního chovu a také uzenin. V letošním roce se chystáme výrobu značně rozšířit o mléčné výrobky, konzervované potraviny a začít s výrobou vína,“ komentuje pro Franchising.cz jednatel firmy Sklizeno David Kukla.

Spuštění vlastní výroby a distribuce je přirozeným vývojem firmy uspokojovat potřeby zákazníků tak, aby byla zachována kvalita. „Základní problémem trhu tak, jak ho vidím já, je nedostatek kvalitních potravin a související logistika a také nízká profesionalita výrobců. V podstatě téměř všechny prodejny farmářských potravin momentálně sdílejí část klíčových dodavatelů a jejich kapacity jsou omezené,“ podotýká David Kukla s tím, že prodejny bojují nejen o zákazníky, ale také dodavatele.

Čím více je potravinářských firem, tím více se kopíruje sortiment zavedených firem. Dochází následně k tomu, že v některých segmentech chybí potraviny, i přesto, že by o ně byl zájem ze strany prodejců i zákazníků. „Nové prodejny musejí zákazníkům co nabídnout, i proto jsme se rozhodli směřovat k tomu, že čerstvé potraviny nebudeme jen prodávat, ale také se starat o výrobu i distribuci,“ říká David Kukla.

Farmářské potraviny dobývají český trh už více než tři roky. Dokazuje to i další franšízová síť Náš Grunt, do které patří už 32 zejména franšízových obchodů. Krajská města má už téměř všechny pokryta a pomalu se snaží dostávat i do okresních měst. Společnost Náš Grunt pokukuje i po Slovensku, tam se však firmě ještě prosadit nepodařilo.