Český nápad, dobrý nápad

Už ve více jak 500 franšízových pobočkách Jumping lidé cvičí na trampolínách. Koncept vznikl v Česku a po Evropě míří i do USA.
Pondělí
02.02.2015
Jaké české franšízy dokázaly uspět v zahraničí? Překvapivě je jich více, než byste čekali.
 

Všude přítomná globalizace se nevyhýbá ani Česku a pro podnikatele je stále těžší uspět na konkurenčním trhu. I ona však přináší s sebou pozitivní vlivy, díky ní a české nápady mohou prorazit ve světě. Podařilo se to i franšízovým konceptům. Některé jsou známé skoro v celém světě, některé zatím jen v Evropě, ale i to se počítá.

Velký ohlas zažívá franšízový koncept Jumping, což jsou cvičební kurzy na upravených trampolínách. V Česku byl už trh pokryt a Jumping strhl lidi ve všech zemích Evropy, kam expandoval. Dokazuje to i síť více než 500 poboček. „V tomto odvětví jsme se stali nejsilnější franšízovou společností a věřím, že ten hlavní rozvoj máme před sebou. Chystáme se na větší expanzi do USA,“ dodává jednatel firmy Jumping Tomáš Buriánek.

Prosadit se v oboru gastronomie je v dnešních dnech pomalu úkol nemožný, protože konkurence je více než drtivá. Aby podnikatel uspěl, musí přijít opravdu s velmi originálním nápadem. A z Česka takové přišly. Společnost PUB Franchise se svým franšízovým konceptem restaurací se samoobslužnými pípami působí v Česku, Slovensku, Rakousku a Německu. Na postavičku Švejka vsadila firma Daos Plus s hospůdkami Švejk Restaurant. Ty se uchytily jak u nás, tak v Rakousku a zejména Rusku.

Pomalu ale jistě se do větší expanze dostává i franšíza Svět zdraví, kterou zastupuje firma Sunkins. Ta v Česku a na Slovensku zvyšuje počet klientů a nově míří do Polska. A o dalších státech uvažuje též. Taková Novodobá sanitka během roku rozšířila svou síť rychle po celé republice a než oslavila první výročí na trhu, už pokukuje po polském trhu.

České franšízové koncepty tak mohou směle konkurovat těm zahraničním, zvláště při expanzi do dalších států. Z šetření poradenské společnosti PROFIT system ovšem vyplývá, že vstup českých franšízových konceptů mimo hranice stagnuje. „Je to způsobeno tím, že hodně franšízových konceptů je nových a soustředí se na rozvoj v Česku. Pokud se uchytí, firma očekává, že zahraniční rozvoj by mohl růst za pět až sedm let,“ dodává Gabriela Petrová, obchodní manažerka firmy.


Populární na fóru

Kolik může stát pronájem v nákupním centrum?

Dobrý den, souhlasím s Darsi... Já se zajímala o pronájem v Avionu a tam mě byla nabídnutá cena 61000 Kč za 52 m2. Nakonec jsem to teda nevzala, protože bysme to...

3 komentář(e)
posledni 14.10.2018
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Učesaný byznys

Při zakládání mého kadeřnictví jsem investovala i do tvorby webových stránek, které mi moc pomohly k nalákání nových zákazníků a tedy zvýšení popularity...

1 komentář(e)
posledni 17.10.2017
Barva webu rozhoduje

Kombinace vhodných barev má určitě vliv na první dojem a je zajímavé, jak až moc. U prodejních webů je to ale i spousta dalších maličkostí - jako třeba barva a...

1 komentář(e)
posledni 24.08.2017
S riziky počítáme

Od ELKO EP prakticky denně odebíráme relé do rozvaděčů. Ale měl jsem za to, že jsou známí pouze na českém trhu. Teď jsem mile překvapen, že je i...

1 komentář(e)
posledni 13.06.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

https://www.facebook.com/Student-Agency-Bojkot-1812481502329777/?view_public_for=1812481502329777

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017