Přírodní kosmetika v popředí
Jednou z oblíbených franšíz, o kterou mají začínající podnikatelé zájem, je kosmetická firma Yves Rocher. Společnost pocházející z Francie může směle mluvit o úspěchu, v Česku si její přípravky vyrobené z rostlin zákazníci kupují už 25 let. Firma Yves Rocher většinu svých poboček řídí jako vázanou franšízu, tedy dává svou pobočku franšízantovi do pronájmu.
Počet vlastních poboček Yves Rocher dosahuje počtu 29, z čehož do 5 hledá firma franšízanty. „Rádi bychom našli vhodné franšízanty do našich prodejen v Karlových Varech, Teplicích, Liberci, Mladé Boleslavi a Jihlavě,“ vyjmenovává lokality manažerka franšízové sítě Zuzana Rabíková a dodává, že na jaře k nim přibude ještě prodejna v Táboře.
V síti Yves Rocher se objeví i typicky čistá franšíza, což znamená, že franšízant není v podnájmu Yves Rocher. Není jich však mnoho. V nejbližší době společnost takovou otevře v Českých Budějovicích. Pobočky se dočká i Kladno, v něm bude držena v rukou Yves Rocher.
Mohlo by se zdát, že trh kosmetiky nalezl už svůj vrchol, ale není tomu tak. Právě naopak, jelikož trh získává nové zákazníky – muže. „Nejen my, ale i ostatní kosmetické firmy reagují na zvyšující se poptávku mužů o péči o pleť,“ upozorňuje na trend Zuzana Rabíková s tím, že ženy zase touží po sjednocené a bezchybné pleti.
Zároveň si také zákazníci více uvědomují dopad na životní prostředí a vyhledávají výrobky společností, pro které je otázka ochrany biodiverzity důležitou hodnotou.
PŘEČTI ČLÁNKY
„Během letošního roku bychom měli otevřít desítky nových prodejen," říká Aleš Urbánek, CEO sítě prodejen drogerie Drogeo.
Na trhu působí značka Drogeo více jak 7 let. Nyní chce svými pobočkami pokrýt celou republiku. Pomoci by jí v tom měli franšízanti.
„Rostli jsme i v době pandemie, ani nám se ale nevyhnulo uzavírání prodejen," říká Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pro ČR, SR a Maďarsko.
Franšízanti Refan mohou svůj byznys rozjet v nákupním centru i mimo něj. Jaká investice na ně čeká?
Prodej parfémů Refan je příležitost pro rozjetí nového podnikání nebo k rozšíření nabídky toho již fungujícího. Jaké hledá značka franšízanty?
Nejčtenější
Výživové poradenství franšízy Nutriadapt dává prostor a příležitost i začínajícím podnikatelům. Jak se dá naskočit mezi nejlepší ve svém byznysu už v poměrně mladém věku?
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
TAB Board propojuje majitele a manažery lokálních firem, kteří mezi sebou sdílí zkušenosti. Franšízant Tomáš Petrů pro setkání využívá i netradiční prostředí.
Jak se daří pobočkám nově otevřené Partners Banky a kde je šance pro nové franšízanty? Odpovídá Jan Brejl, obchodní ředitel finanční skupiny Partners.